środa, 5 października 2011

Poziomy i kierunki kolorystyczne, ich numeracja.

Znajomość własnego poziomu kolorystycznego jest bardzo potrzebna w wypadku gdy chcemy poddać swoje włosy koloryzacji.
Pomaga nam to w dobraniu odpowiedniego oksydantu, by uzyskać kolor jaki nam się podoba.
Poziom kolorystyczny włosów naturalnych to kolor wyjściowy, natomiast ten który chcemy uzyskać to kolor docelowy.
Poziomy kolorystyczne są  oznaczane cyframi 2-12 lub 2-10, w zależności czy przyjmiemy skalę europejską czy amerykańską.

2- czarny
3- ciemny brąz
4- średni brąz
5- jasny brąz
6- ciemny blond
7- średni blond
8- jasny blond
9- rozświetlony blond\ bardzo jasny blond
10- rozświetlony jasny blond\ extra jasny blond
11- rozświetlony blond extra
12- rozświetlony blond specjal (platyna)


Kierunki kolorystyczne dzielą się na odcienie:
~naturalne
~neutralne np. odcienie beżu
~ciepłe np. złote, miedzie, czerwienie
~zimne np. platyny, perły, popiele, opale, mroźne.


Kierunki kolorystyczne oznaczane są najczęściej liczbą bądź literą po cyfrze i kropce, ukośniku oznaczającej poziom wg schematu:

0 lub N- naturalny
NN- naturalny głęboki
1 lub A- popielaty
2 lub P lub V- perłowy, opalizujący, fioletowy
3 lub G- złoty
03 lub 13 lub GB lub B- beżowy, popielato-złocisty
34- złoto-miedziany
4 lub K- miedziany
5- mahoniowy
6 lub R- czerwony
7- metaliczny lub matowy
8-perłowy
12 lub 21- mroźny, lodowy

Należy pamiętać że oznaczenia te mogą się nieznacznie różnić w zależności od producenta farb.
Jeżeli liczba występuje podwójnie np. 8.11 oznacza to ze kolor jest podwójnie nasycony, głęboki czyli tutaj jasny blond mocno popielaty.
Jeżeli mamy oznaczenie z zerem np. 8. 03 oznacza to że kolor będzie mieć jedynie połysk w tym wypadku złota a nie będzie blondem typowo złotym.
Jeżeli dany kolor ma mieszane oznaczenie np. 8.12, oznacza to że ma więcej popielu niż perły- wg. miejsca po kropce.

16 komentarzy:

  1. witam.
    Czy mogłabyś mi powiedzieć, bo nie mogę rozszyfrować, jaki kierunek ma Londa 18 (świetlany blond), jak rozczytać kolory 17,18 z londy?
    Pozdrawiam Maja

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,
    Super blog ;-). Bardzo proszę o podpowiedż, co do farby londa 17 jasny blond. Mam ochotę ją zastosować samodzielnie dla wyrównania koloru włosów.
    Jestem naturalną ciemną blondynką. Mam w tej chwili na górze głowy rudawe przebłyski po welatonie soft touch 8.3 który zmył się z moich blond pasemek (pasemka robiłam przez kilka lat), końcówki włosów są w blond pasemkach.
    Chciałam dać odpocząć moim włosów i stąd decyzja o koloryzacji na jeden kolor. Fryzjerka doradziła mi ten kolor, ale zmył się i nie wyglądam w nim za korzystnie.
    Czy londa 17 pokryje mi nierówności kolorystyczne włosów? Czy włosy mogą wyjść na zielono na końcówkach gdzie mam pasemka ?
    Dziękuję,
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. radzilabym farbe londa 18 bo 17 potrafi zrobic zielonkawy odcien...

      Usuń
  3. Witaj kochana,
    Po pierwsze pięknie dziękuję za dobranie jakiś czas temu wellatonu dzięki któremu przyciemniłam włosy po pasemkach bez zieleni a teraz mam ładny średni blond:-)
    Teraz Staram się pomóc koleżance - od ponad 10 lat farbuje Natural&Easy 536. Swoje myszowate włosy ma na poziomie 6 ale ma około 40% siwych włosów.Farba ta nadaje Gosi włosom słomkowy, żółtawy odcień. Uznała, że chce włosy przyciemnić o mniej więcej 1 ton. Stąd pytania:
    1. Nie umiem rozszyfrować numeracji tej farby - jaki to mniej więcej numer "normalnie" - no bo przecież nie jasny brąz...Jaki byłby jej odpowiednik w innych farbach?
    2. Jaki numer farby/jaka firma byłaby twoim zdaniem wskazana dla przyciemnienia włosków.
    całusy serdecznie,MagdaLuiza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim zdaniem jest to po prostu zloty blond poziom 9, moze 8...
      jak chce ciemniej niech zrobi poziomem 8 naturalnym lub zlotym. firma obojetna.

      Usuń
  4. hej:)
    Chciałabym się dowiedzieć czy farbując włosy farbą Palette H8 (miodowy blond) przy moim kolorze wyjściowym ciemny blond (taki raczej szaro-mysi), uzyskam ładny ciepły miodowy blond bez rudości przy głowie, czy lepiej zastosować inny kolor?:)zastanawiałam się też nad H9 (jasny miodowy blond). Można je pomieszać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miodowe blondy to blondy zloto-rude.
      lepiej bierz h9.

      Usuń
  5. Blond Bunny, powiedz mi, jak uzyskać oksy 7,5%?
    - czy trzeba jakoś rozrobić oksy 9%
    - czy można pomieszać 6 z 9%
    Monia

    OdpowiedzUsuń
  6. BUNNY, DORADŹ MI COŚ, BO NIE WIEM, CO ZROBIĆ. SWOJE NATURALNE WŁOSY MAM W KOLORZE JASNORUDYM NA POZIOMIE 9-TYM - CZY MOGĘ ZMIENIĆ TEN KOLOR NA JASNY BLOND NA TYM SAMYM POZIOMIE CZY MUSZĘ - ZGODNIE Z TYM CO PISZĄ WSZĘDZIE KOLORYŚCI - KIEROWAĆ SIĘ KU POGŁĘBIENIU TEGO KOLORU I WYBIERAĆ JAKIEŚ MIODOWE CZY KASZTANOWE? MAM BARDZO JASNĄ CERĘ Z TENDENCJĄ DO ZACZERWIEŃ, NO ALE NIE WIDZĘ SIEBIE W CIEMNIEJSZYCH WŁOSACH NIŻ MAM...TO CO RADZISZ? AHA, I JEŚLI BLOND TO JAKI MAM WYBRAĆ? CIEPŁY? ZŁOTY? CHŁODNY?
    POZDRAWIAM CIĘ,
    KaRoLiNa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozesz wybrac blond jaki tylko ci sie podoba jednak spodziewaj sie ze chlodne wyjda ci cieplej niz innym osobom po prostu ;)

      Usuń
  7. aha, dziękuję, Bunny, naprawdę dziękuję, że odpisałaś - w takim razie idę w blond złocisty ;-)) Dziękuję za poświęcony czas.
    Karolina.

    OdpowiedzUsuń
  8. Droga Bunny, mieszam odcienie garnier sensation 8.0 i 6.35 , wychodzi kolor o jakim zawsze marzyłam :) jednak włosy od drogeryjnych dostały w kość.. Chcę zmienić na koleston, niestety nie ma tam 6.35. Czy złoto-czerwony będzie zbliżony do złoto-mahoniowego (6.35) ? :) pozdrawiam Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mysle ze wyjdzie ci podobnie, moze ciut bardziej czerwonawo.

      Usuń

Komentarze są moderowane, wyświetlą się po mojej akceptacji.
Nie udzielam porad fryzjerskich!
Będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny ;*