środa, 5 października 2011

Odpowiedzi na pytania, FAQ cz.1

Zgodnie z obietnicą odpowiedzi  oczko

1.calineczka!
pierwsze pytanie jest takie- jakim odcieniem luo color robiłaś wcześniej?
czy kiedykolwiek rozjaśniałaś włosy rozjaśniaczem?
robiłaś dekoloryzację albo balejaż/pasemka?
masz już odpowiedź- 10.01 to farba rozjaśniająca i dlatego spłukuje ci się szybko z niej kolor.
Tak będzie jeszcze przynajmniej kilka razy- aż pigment osiądzie i się utrzyma we włosie.
Także cierpliwie farbuj włoski jedną, wybraną ciemniejszą farbą nawet sklepową ale rozcieńczaj jej oksydant na 3% żeby włosy przyciemniać.
I najlepiej wybieraj odcienie naturalne z 0 po kropce, bo te najlepiej kryją.
W ostateczności jeśli po kilku miesiącach nie będzie poprawy to trzeba zrobić pigmentację.

2.kasiulkasp!
c9 z a10 nie powinno się mieszać- są to farby o różnym poziomie kolorystycznym i różnej wartości oksydancie. Efekt może być nieoczekiwany- brzydki...
resztę odpisałam na privie.

3.madziara!

Witam droga
blond bunny. Prosze Cie o porade. Wyczytalam w necie, ze dosc ciekawe kolory mozna uzyskac mieszajac ze soba farby Excellence lub Preference nr 9.1 i 10.21, podobno pokrywaja dobrze zoltawe wlosy po rozjasnianiu lub nieudanej koloryzacji. Marzy mi sie chlodny blond, wiem, ze po zmieszaniu farb pol na pol mozna uzyskac efekt chlodnego bezowego blondu zas w proporcjach calosc 9.1 i polowa 10.21 chlodny blond. Jestem typowym "latem", z natury szatynka o ciemnych oczach, jasnej cerze sklonnej do zaczerwien, patrzac na Twoje zdjecie mam bardzo podobna karnacje do Twojej :).
Obecnie mam wlosy rozjasniane, farbowane wczesniej kolestonem 12/89, niestety kolor juz sie zmyl i przebija przez niego zolc. Wlosy mialam rozjasnione goldwellem na wodzie 6%.
Ktora mieszanke tych w/w kolorow bys mi polecila aby pokryly zoltawy kolor wlosow?
Pozdrawiam Cie serdecznie i  zgory dziekuje za odpowiedz.
~madziara, 2011-06-17 20:14

mieszanie tych farb jest dość logiczne, bo różni je poziom, ale mają chłodny odcień obie- jedna popiel druga popiel i fiolet.
Jednakże jeśli chcesz pokryć żółty kolor włosów to lepiej użyć 10.21 bo 9.1 pokrywa ale rude.
Ja polecam ci zrobić 10.21.
Jest tylko tego typu kwestia, że masz robione rozjaśniaczem a swoje włosy ciemne i odrostu ci nie pokryje sama 10.21, więc będziesz musiała kłaść najpierw rozjaśniacz na odrost a potem 10.21 żeby kolor był równy. Sama farba nawet z oksy 12% da ci ciemniejszy odrost niż długości.

Dziekuje blond bunny, jednakze czy sama farba 10.21 nie wyjdzie zbyt ciemno na moich wlosach? Odrost chce rozjasnic przed farbowaniem. Mam rozumiec, ze odradzasz mi mieszanke 9.1 z 10.21.
farba 10.21 wychodzi jaśniej niż 9.1 bo jest wyższa poziomem.
Jeśli rozjaśnisz odrost przed farbą to wyjdzie bardzo ładnie.
Mieszankę odradzam, bo jest bezcelowa, a do tego wyjdzie ciemniej niż samo 10.21.
Blond bunny poki co mam jeszcze ostatnie pytanie, czy zmieszanie ze soba alfaparf pp01 z 11.21 powoli mi uzyskac bardzo jasny zimny blond?
szczerze to nie wiem czy można mieszać pp01 ze zwykłą ich farbą...
nie pracuję na tej marce.
trzeba byłoby zapytać w hurtowni czy takie odcienie można mieszać, ale już na samym 11.21 wyjdzie ci zimny odcień.
To czy wyjdzie ci zimny odcień zależy od twoich naturalnych włosów- to co wychodzi tobie ciepło jasnej naturalnej blondynce wyjdzie mega zimno.
Przy ciemnych włosach trzeba wstępnie pojaśnić włosy rozjaśniaczem a potem kłaść farbę. Inaczej zawsze wyjdzie lekko ciepło na odroście.
4.mania265!

Witaj Blondbunny. Mam do Ciebie pytanie. Jesli rozjaśniam włosy londą 12/9 perłowy blond to jaka farbą mam zafarbowac żeby mieć włosy koloru takiego jak ma teraz obecnie isabelle stromberg. http://werun.nyheter24.se/isabelles/
~mania265, 2011-06-17 21:49

isabelle ma kolor średni blond czyli jakiś poziom 7. Jednak jej kolor składa się z wielotonowych pasemek, ale podobny uzyskasz farbą majirel 9.22 loreala, albo jakąś beżową blond czyli 8.13, 9.13.
Wszystko zależy też jakie masz swoje włosy naturalne i co obecnie na głowie ;)

Hej blondbunny :) dziekuje za odpowiedz. moje włosy naturalne to mysi blond a teraz mam caly czas robione perlowym blondem 12/9(londa) bardzo spodobal mi sie ten kolorek co mi polecilas majirel 8.13 czy myslisz ze wyjdzie podobny jak ma isabelle?

myślę, że jest taka duża szansa jeśli położysz go z oksydantem 9% na odrost a z oksydantem 3-6% na resztę włosów.
a jeśli nawet nie wyjdzie podobnie- zależy jaki masz pigment we włosach- a nie dałaś żadnych zdjęć a z opisu niewiele wynika- to szybko się spłucze i można będzie dalej szukać.

na razie masz włosy za jasne w stosunku do isabelle.

Hej Blondbunny:) mam pytanie jaka farbka mozna uzyskać taki lekki słomkowy kolor włosów? Mojej teściowej włosy są juz naturalnie siwe a chciałaby miec taki cieplejszy słomkowy kolor. Z jakiego poziomu musiałabym kupic farbke? 10 czy 9? zdjecie wysyłam na maila.
Niestety nie dostałam żadnego maila.
Ale jeśli ma ona włosy 100% siwe to polecam jej farby naturalne poziom 10 jeśli chce jaśniutki słomkowy kolor- ale nie mogą być to farby superrozjaśniające bo nie pokryją one siwizny.
Poziom 9 też może być jeśli jest jasny i nie mocno żółty na danej palecie- niech spróbuje 10.0 a jak uzna że za jasne to za miesiąc 9.0.

Hej Blondbunny ta 10 z garniera wogóle nie złapała tych siwych włosow wiec podejrzewam ze i 9 nie złapie. Robiłam próbne pasemko 7 i znowu jest za ciemne a w dodatku popielate:((

Prawdopodobnie ta 10 jest superrozjasniajacą farba i wtedy siwych nie pokryje. Pisałam o tym.
Jeśli chcesz farbować siwe włosy poziomem 10 lub 9 muszą to być farby zwykłe do siwych włosów, natury.
Najczęściej sklepowe farby jasny blond lub blond czyli poziom 8 już się nadają ale musisz zawsze przed zakupem farby przeczytać ulotkę w pudełku czy farba nadaje się do siwych włosów.
np. seria schwarzkopf natural&easy grey jest do siwych.

5. Aniu!

Czesc Blond bunny.Mam pytanie.Chce ufarbowac wlosy na platyne(teraz mam prawie platyne ale zawsze robie pasemka w salonie woda 12% i rozjasniaczem a potem tylko szampon koloryzujacy i jest ok)Jednak cos mnie podkusilo zeby sprobowac Loreala-bo na opakowaniu widac fajne kolorki,i wiele pochlebnych opinii czytalam na temat tych farb.Wiec moje pytanie jest takie:w ktorej farbie jest woda o najwyzszym %(chodzi mi o maksymalne rozjasnienie)I czyte nowe farby Casting creme gloss-glossy blond to farby czy szampony i czy moze wiesz jakie tak sa dodane wody do zestawu?????szukalam w necie info na ten temat i nic nie moge znalezc,wyslalam tez pytanie do serwisu konsumenta loreal ale na razie cisza.Dodam tylko ze mam mozliwosc zakupu wylacznie ,,sklepowych'' farb a nie profesjonalnych.

Przede wszystkim nie wiem czemu robisz włosy rozjaśniaczem z 12% wodą :( To najgorsze co mogłaś zrobić swoim włoskom :( Chyba że... masz naturalne czarne włosy? Albo bardzo ciemny brąz?
Nic nie napisałaś jaki masz naturalny kolor...
Bo od tego zależy jaką wodę dać w farbie.
Jednakże nawet jeśli byś użyła wody 12% do farby to kolor będzie ciemniejszy niż twoje pasemka rozjaśniaczem.
Z loreali najwyższa woda jest 9% w stockholmie albo odcienie rozjaśniające z preference chyba...? Jednak jest to bardzo delikatna farba i obawiam się że nie uzyskasz z niej platyny ani bardzo jasnego blondu- tylko naturalne jasne/średnie blondynki mogą to uzyskać tą farbą.
Ze sklepowych farb tylko palette mają wody 12% w niektórych odcieniach i są najmocniejsze.
Te nowe castingi to farby i z tego co pamiętam mają wody 6%, to za mało żeby kłaść je samodzielnie na odrost, który jest ciemniejszy niż średni blond, bo kolor wyjdzie brzydki...
Możesz spróbować robić podkład na odrost przed farbą rozjaśniaczem z wodą 6-9% a ns trwałą farbkę z rozcieńczoną wodą do 6% i będzie zdrowiej i piękniej ale też więcej roboty- coś za coś.

Więc na tym co masz teraz wyszedłby ci ładny chłodny blond po 1021 tyle tylko, że odrost bez rozjaśnienia rozjaśniaczem wyjdzie ci wściekle rudy.
włoski na foto przesuszone...widać gołym okiem ;)
No i po 1021 będzie mniej szary odcień niż masz obecnie.

6. czekoladowa!

Udało mi się zejść z ciemnych włosów na złoty blond poziomu 7/8 dzięki kąpielom rozjaśniającym. Ale chciałabym docelowo uzyskać popielaty blond z poziomu 8/9. Co mam zrobić?

Pofarbuj teraz włosy kolorem naturalnym 9.0.
Po kilku farbowaniach naturą spokojnie możesz zacząć nakładać odcień popielaty np. 9.1 i z czasem uzyskasz zimny odcień bez niespodzianek.
Inna opcja- jeśli masz taki poziom po kąpielach a nie kładłaś farby i jeśli twoje włosy są rudawe w odcieniu to możesz od razu kłaść popielatą farbę na całe np. 9.1.
Stopniowo kolor będzie coraz zimniejszy i bardziej popielaty.
Jeśli masz zloty odcień a nie rudawy to farba opalizująca/fioletowy blond. Jeśli rude to odcień popielaty.
Jeśli sama nie wiesz jakie to kładź 10.21 i zneutralizuje do czystego blondu.

7. Monika!

Trzy tygodnie temu zrobiłam sobie u fryzjera blond pasemka(moim wcześniejszym kolorem był róż ale spierałam go szamponem przeciwlupiezowym i spral sie do jasno rudego po czym dałam wlosom odpoczac 3 miesiace i regenerowalam je maskami i odzywkami). Chciałabym abys mi doradziła farbę do włosów jaką bym mogła teraz położyć aby chwyciła te rude 'pozostałosci' i te rozjasniane pasemka. Pasemka nie wyszły żółte o dziwo,tylko piekny blond. Jak myslisz, jest to mozliwe zeby te rudosci chwycila farba bez wczesniejszego rozjasniania?

Możliwe że chwyci ci popielata farba.
Jednak nie wiem jak mocno rude one są i na jakim poziomie...
Tak czy inaczej schodzenie z pasemek do jednolitego równego koloru zajmie ci około pół roku...

8. ola!

Przez długi czas farbowałam włosy Garnierem Color Naturals 111. Teraz chciałabym wrócić do bardziej neutralnego (ani nie popielatego, ani nie ciepłego) jasnego blondu. Pofarbowałam włosy farbą Garnier Color Naturals 10 - kolor jest śliczny ale niestety zostało mi na głowie jeszcze dużo siwych pasemek po tym popielu :( Chciałabym się ich pozbyć aby uzyskać jednolity kolor taki jak daje ta 10 z Garniera. Co powinnam zrobić aby zlikwidować te siwe pasma i mieć wreszcie piękny jaśniutki ale już nie popielaty blond?

Masz dwie możliwości:
popiel to nietrwały barwnik który bardzo szybko się wypłukuje- więc jeśli farbowałabyś garnierem 10.0 jakieś 2-3 miesiące, po popielu nie powinno zostać śladu.
A jeśli bardzo ci się śpieszy możesz zrobić kąpiel rozjaśniającą- ona ściągnie ci barwniki i potem położyć 10.
Z tym że ta opcja troszkę ci zniszczy włosy więc nie wiem czy nie lepiej poczekać?

2 komentarze:

  1. Na wstępie serdecznie pozdrawiam.
    Chciałabym prosić o radę. Z natury jestem tzw.mysią blondynką,mam jasną karnację, kilka miesięcy temu pofarbowałam sobie włosy farbą majiblond 900s z wodą 9%, co niestety skończyło się poważnym podrażnieniem skóry (pieczeniem, strupkami) i okropnym żółtkiem na głowie. Dwa miesiące temu pofarbowałam włoski farbą By Fama odcieniem 9sc (blondo scandinavio) z wodą 6%: 30 min. odrost i 5 min.reszta już dość mocno rozjaśnionych włosków (jeszcze po wcześniejszym baleyage). Chciałabym uzyskać bardzo jasny blond w odcieniach beżu, może perły: nie wiem co zrobić aby pozbyć się tej okropnej żólci. Bardzo ładne są te zdjęcia, które zamieściłaś z kolestonem welli 10/16 i majirelem 10.21, ale sprzedawca w sklepie przestrzegł mnie ,że włosy po tych farbach mogę mieć siwe-szczególnie te już rozjaśnione. Nie wiem co robić:może pomieszać jakieś dwa odcienie i z jakim oksydantem? Bardzo proszę o radę. To wspaniałe,że istnieje taki blog.Istna kopalnia wiedzy.Jestem pełna podziwu.
    Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym farbowala tym majirelem 10.21 albo kolestonem- nawet jesli by ci wyszlo szarawo to sie zmyje w kilka myc a kolor bedzie chlodny jak chcesz.

      Usuń

Komentarze są moderowane, wyświetlą się po mojej akceptacji.
Nie udzielam porad fryzjerskich!
Będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny ;*