środa, 5 października 2011

Pigmentacja włosów.

Duża część z nas ma już ze względu na wiek siwe włosy albo była w sytuacji, gdy rozjaśniła mocno włosy- rozjaśniaczem, a następnie chciała poddać włosy koloryzacji na barwę ciemniejszą.
Efekt był najczęściej opłakany- nierównomierny kolor w łatki, zielonkawy zgniły odcień, pasma jaśniejsze i ciemniejsze, kolor który po kilku myciach spłukał się o połowę jeśli nie całkiem... jęzor
I tak w koło Macieju, wielokrotnie, co położona wybrana ciemniejsza farba, to się z czasem zmywała do brzydkiego jasnego koloru.
Znów w wypadku siwych włosów kolor docelowy wychodził śmiesznie jaskrawo, łaciaty albo włosy siwe świeciły w słońcu, ponieważ w ogóle nie przyjęły farby... Aaa
Co zrobić w takiej sytuacji?
Należy przed koloryzacją na docelowy odcień o jakim marzymy, poddać włosy pigmentacji.
Pigmentacja w salonach fryzjerskich może nosić różne nazwy: repigmentacja, dopigmentowanie, prepigmentacja itp. jest to jednakże nazwa tego samego zabiegu wstępnego.
Jej celem jest wprowadzenie do włosów brakujących barwników. Wykonuje się ją na włosach rozjaśnionych lub siwych, jeśli mają być one barwione na odcienie ciemniejsze o 2 tony lub więcej. Do zabiegu wykorzystuje się farby tzw. NATURY na poziomie docelowego koloru. Czyli jeśli klientka chce przyciemnić wlosy do poziomu jasnego złotego blondu 8.3 , najpierw należy zapigmentować jej włosy farbą 8.0.
Farbę miesza się z wodą z kranu (odrobinka) albo niskim oksydantem 1.8% i rozprowadza na suchych włosach. Barwniki wbudowują się w puste przestrzenie włosa. Po 5-10 minutach na takie włosy pokryte mieszanką nakładamy farbę w żądanym odcieniu z oksy 6% i trzymamy określony czas.
Nie spłukujemy mieszanki pigmentującej z włosów przed nałożeniem wybranej farby! Nakładamy jedną na drugą!
Mam nadzieję, że teraz powrót do naturalnego koloru albo przyciemnienie nie będzie dla Was już takim strasznym zabiegiem.
Powodzenia!  cmok

144 komentarze:

  1. właśnie świetna rada! wszystkie kolory z blondu mi się spłukują, spróbuje następnym razem pigmentacji na tych farbach o których piszesz, bo właśnie ten 8.3 bardzo mi się podoba!
    Mam tylko nadzieję, że nie wyjdzie za ciemno.
    Mam obecnie włosy rozjaśnione na bardzo jasny blond a odrost wiadomo kolor ciemny blond. Oczekuję koloru jaki ma Małgorzata Socha, taki karmelkowy blond.Myślisz, że wyjdzie?

    Serdecznie dziękuję za tą informację! o pigmentacji nawet w necie mało można poczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myśle że wyjdzie ci jak u Sochy.
    Możesz też jeśli bardzo sie boisz zapigmentować 8.0 a na to polożyc pozniej pol na pol 8.3 i 9.0 i wyjdzie jasniej niz sam 8 poziom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak sobie czytam te wasze wypowiedzi bo obecnie tez zaczełam robic na farbach artego czyli że co wszystkie te blondy natury są przeznaczone tylko do pigmentacji normalnie nie można nimi farbowac ?

      Usuń
    2. mozna normalnie farbowac.

      Usuń
  3. Dzięki=) a czy do tej 8.0 dodawać wody z kranu czy oxyd.? i czy te farby trzymać najpierw na odroście(ok. 3cm) czy od razu kłaść na całość?

    OdpowiedzUsuń
  4. do 8.0 dajesz wody z kranu tyle by dala sie nalozyc na wlosy i nakladasz tylko na dlugosci i konce- tam gdzie sa rozjasnione. jak skonczysz to rozrabiasz np. 8.3 z woda 9% i nakladasz na odrost i na dlugosci na tamta mieszanke i trzymasz razem jakies 40 minut.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję bunny=) mam jeszcze pytanko.
    Czy aby uzyskać taki blond jak ma obecnie m.socha po pigmentacji 8.0 nałożyć 8.3 oxy.9% czy lepiej pół na pół 8.3 + 9.0 z wodą 6% jak myślisz? czy można w ogóle takie kolorki łączyć?

    Ps. ten blog jest o wiele fajniejszy i przejrzysty niż na onecie, ale nie wiem może to tylko u mnie ale godziny pod komentarzami są źłe. u mnie do przodu o 12 godz.

    OdpowiedzUsuń
  6. sorki nie o 12 tylko o 9 godz. do przodu(ale to tylko taki szczegół)

    OdpowiedzUsuń
  7. jak ma byc jak u sochy to lepiej pol na pol 8.3 i 9.0. i woda 6% na dlugosci a na odrost 9%.
    te kolory mozna laczyc, oczywiscie ;)

    wiem ze lipa z tym zegarkiem ale nie wiem jak sie go przestawia na blogspocie :P
    i notki tez zla godzine maja ale jak to zmienic? wie ktos?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj Bunny, dziękuję Ci za Twoje wskazówki jestem na etapie kupowania farb. i chce zamówić przez internet, na każdą stronę którą wejdę mój kolor 8.3 wygląda inaczej, a nie wiem jak naprawdę wgląda na próbniku w rzeczywistości, komputer przekłamuje kolory. a boję się, że będzie za ciemny.
    Czy masz może stronę na której kolory są jak najbardziej zbliżone do tych w realu? bo widziałam że przy pigmentacji koleżanki wklejałaś kolorki jakimi ją farbowałaś.
    Mogłabyś podać link?

    OdpowiedzUsuń
  9. chodzi mi o jakiś link do palety kolorów maijrel, na której kolory nie są aż tak bardzo przekłamane przez komputer.

    Z góry serdecznie dziękuję=)

    OdpowiedzUsuń
  10. tutaj sa w miare wierne kolory:

    http://sklepfryzjerski.pl/loreal-majirel-c-3_14_72.html?page=7

    jesli uwazasz ze za ciemne jest 8.3 to uzyj 9.3.

    OdpowiedzUsuń
  11. o dziękuję bardzo!=)
    a co myślisz o palecie ze strony pro sprzętu

    http://www.pro-sprzet.pl/?a=opis&k=350&id=1299

    czy kolory są wierne?

    OdpowiedzUsuń
  12. bunny czy mogę roić pigmentację zmieszanymi kolorami 9 i 8.3 czy można robić tylko naturą np.9.0?

    OdpowiedzUsuń
  13. w pro sprzet sa troszke te kolory rozjasnione- wyjda ciut ciemniej.
    pigmentacje robisz 9.0 lub 8.0 a potem na to kladziesz juz zmieszane jakie chcesz.

    OdpowiedzUsuń
  14. blond bunny chcialabym sie dowiedziec co mam zrobic by przyciemnic wlosy.Mam obecnie wlosy rozjasniane rozjasniaczem i na no polozona farbe z joanny"srebrny pyl" Jednak po ostatnim rozjasnianiu odrostow popalilam sobie skore glowy i teraz mam juz odrost okolo 2 cm boje sie znow rozjasniac wiec chcialabym troche przyciemnic wlosy.Czytalam o pigmentycji jednak mam pytanie jesli zrobie pigmentacje farba 8 to jako farbe powinnam potem nalozyc aby wlosy nie byly bardzo ciemne?mieszakm za granica i niemam dostepu do tych farb o ktorych piszecie ,majiblod.Bradzo prosze o odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. nie wiem co rozumiesz jako bardzo ciemne?
    poziom 8 to jasny blond...
    uzyj jakiejkolwiek profesjonalnej farby np. 8.0 lub 9.0 i odcienia jaki ci sie podoba nastepnie, nie musi byc majiblond.

    OdpowiedzUsuń
  16. witam blond bunny, bardzo prosze o pomoc
    na czym polega różnica miedzy kompielą rozjaśniającą a dekoloryzacją? krok po kroku jak się je robi, bardzo prosze o pomoc , z góry pięknie dziekuje , pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  17. szukam materiałów do pracy i nic nie mogę znaleźć , jestem na I semestrze fryzjerstwa, bunny prosze pomóż , ewa

    OdpowiedzUsuń
  18. ewo to wszystko jest w kazdym podreczniku do fryzjerstwa. i u mnie na blogu rowniez oba zabiegi sa opisane krok po kroku- wystarczy poszukac i wykorzystac.
    nie odrobie za ciebie pracy domowej- ja swoja szkole juz skonczylam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam
    Mam bardzo jasne wlosy i chcialabym je przyciemnic do takiego jak ma Socha albo ciutke jasniejszego. Czytalam porady powyzej jednak uzywan farb firmy Allwaves i nie chcialabym ich zmieniac, poniewaz jestem z nich mega zadowolona. Chcialabym tylko skonsultowac to co mam zamiar zrobic zeby uniknac niechcianych niespodzianek:)
    A wiec tak, paleta na ktorej sie opieram jest na stronie http://allegro.pl/allwaves-farba-do-wlosow-100-ml-i2034592705.html
    Obecnie farbuje wlosy farba 11.0 z woda 9%. W planach mam zapigmentowac te rozjasnione farba 8.0, potem polozyc 9.06 z woda 6%, a potem odrosty robic 9.06 i woda 9%. Czy to dobry pomysl? Jestem latem takze nie lubie rudosci i chcialabym ich uniknac:) Prosze o wskazowki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecalabym raczej cos popielatego jak 9.1...ale plan jest generalnie dobry.

      Usuń
  20. po nalozeniu farby do pigmentacji mam tego nie splukiwac? na innych formach pisza, ze splukac, wysuszyc, nalozyc farbe w kolorze, ktory chcemy osiagnac. ja juz nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
  21. nie splukiwac.
    nalozyc farbe z kranoweczka(mieszanka pigmentujaca) poczekac z 10 minut i na to nalozyc rozrobiona z oksydantem farbe wlasciwa.
    jedno na drugie. trzymac normalny czas- kolo 30 minut i dopiero zmyc.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ile może kosztować pigmentacja w salonie?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam, mam kilka pytań dotyczących pigmentacji: czy chcąc odrobinę przyciemnić bardzo jasny blond powinnam nałożyć np. 9 majirela z wodą 1,9%, a na to po 10 minutach kolor 9.3 z wodą 6% i trzymać ok. pół godzinki? Jak wychodzi ten 9.3, oby nie był zielony :) Potem robiąc po ok. miesiącu odrost używać 9.3 z 9% wodą czy 6%?
    Majirel ma w palecie 9 i 9.0, której powinno się użyć do pigmentacji?
    Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do pigmentacji lepszy majirel 9.
      9.3 jest zloty, nie zielony.
      Oksy na odrost zalezy jakie masz wlosy naturalne i jak sie rozjasniaja.

      Usuń
  24. Naturalny mam ciemny blond taki mysi, który ciężko się rozjaśnia. Myślę, że mam dużo czerwonego barwnika bo najczęściej odrost jest rudawy :(

    OdpowiedzUsuń
  25. A tak szczerze jaka jest Twoja opinia i doświadczenie z tym 9.3 Bunny, wychodzi ładnie czy rudawo? Ja cały czas mam wątpliwości czy zamazać nim mój zimny Barbie blond. Chyba potrzebuję zachęty :)

    OdpowiedzUsuń
  26. I jeszcze jedno do tej pory na odrost kładłam 901s majiblond z wodą 12 i stąd moje próby ograniczenia zniszczenia włosów i położenie 9.3 żeby łagodniej traktować włoski. Pozdrowienia Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zalezy od wody a nie farby.
      obnizysz wode na 9% i juz zniszczenia beda mniejsze ale kolor nie tak jasny.

      Usuń
  27. witam! blog super 5+, interesujacy i niezwykle praktyczny. chcialam sie zwrocic z pytaniem odnosnie pigmentacji, ale nie wiem czy to dobre miejsce, mam nadzieje, ze tak.obecnie mam na glowie platynowe wloski,jestem z natury blondynka( i czasem z charakteru:),na odrostach to b.ciemny blond,jak to okreslaja mysi,lubie bardzo jasne wloski,ale niestety sa one cienkie i slabe, wiec na pewien czas chcialabym je odrobine przyciemnic,mam tylko jeden problem kupilam juz sobie farbe l'oreal exellence 10.21, moze masz kochana Bunny jakas propozycje co do pigmentacji odrobine ciemniejsza farba i 10.21 z czyms zmieszac,zeby odcien nadal byl ladny, ale nie super jasny. jeszcze raz gratuluje bloga swietnie, ze jest ktos kto pomaga zagubionym blondynkom i nie tylko, z gory dziekuje ali

    OdpowiedzUsuń
  28. dziekuje! jeszcze jedno pytanko, a wlasciwie 2:) czy powinna zrobic pigmentacje przed nalozeniem farby, jesli tak, to czy farba 9.0 bedzie ok?? I do farbowania 10.21 zmieszac z 9.0 pol na pol czy moze w innych proporcjach, pozdrowionka, ali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mieszasz do farbowania je pol na pol, nie robisz pigmentacji.

      Usuń
  29. dzieki bardzo i buzka za rade, milej niedzieli:)ali

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciesze sie, ze trafilam na Twojego bloga :) Bardzo prosze o porade. Farbowalam rozjasniane wlosy (schodzilam z ciemnej farby - udalo sie, ale wiadomo, rozjasnione czyli specyficzne w kolorze) kolorem 7.3, ale uzylam za wysokiego oksydantu i rozjasnilo sie za mocno (jakby 8.3) i do tego wyglada bardzo rudawo. Odrosty jednak wydaja sie zolte/pomaranczowe :( Chcialabym uzyskac kolor blond (7.0) czy wystarczy, ze na ten za jasny odrost poloze 7.0 jako pigmentacje a pozniej wszystko zafarbuje rowniez farba 7.0 z niskim oksydantem (3%)? Nie zalezy mi na rozjasnianiu, raczej na przyciemnieniu wlasnie do poziomu 7. Moj naturalny kolor to mysi blond. Chcialabym stonowac te rudosci i ukryc zolte kolory na odrostach.

    Z gory dziekuje za pomoc.
    Milego dnia!

    Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyszlo rudawo bo uzylas zlotej, cieplej farby.
      jak nalozysz 7.0 z 3% to przyciemnisz wlosy i lekko zgasisz kolor ale idealnie nie bedzie, to dopiero za kolejnym farbowaniem.
      nic nie pigmentuj tylko poloz 7.0 z 3% i juz.

      Usuń
    2. Dziekuje Ci za odpowiedz i porade.
      Czy nie powinnam sie obawiac zielonkawego odcienia? Przeswity zlotego i rudego zaakceptuje, ale z zielonym byloby ciezej ;)

      Alicja

      Usuń
    3. czemu zielonym? przeciez to natura! nie zmieniasz chlodny-cieply...

      Usuń
    4. Ah rozumiem :) Dziekuje Ci i pozdrawiam!

      Alicja

      Usuń
  31. http://farbowanie-wlosow.pl/index.php/pigmentacja-wlosow/ czy tekst nie wydaje się znajomy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje za informacje, juz zainterweniowalam ;* szkoda ze sie nie podpisales anonimie.

      Usuń
    2. wolałam się nie podpisywać:) ponieważ na ten blog trafiłam poprzez wizaż - "autorka" miała link do niego w stópce

      Usuń
    3. a mozesz mi napisac @ jaki jest nick tej wizazanki?

      Usuń
    4. hej! to jeszcze raz ja, polaczylam 10.21 z 9 exellenca, wyszedl naprawde ladny kolorek, ale ciagle jasny, blizej tej 10, niestety mialam malutki odrost i przy skorze jest troche rudawy, nie przeszkadza mi tak mocno,bo jest ledwie widoczne, ale daze do tego, zeby przyciemnic wlosy i nie robic odrostow za kazdym razem przed polozeniem farby, moj odrost to ciemny blond,dziekuje za poprzednie porady i zycze spokojnych i pogodnych swiat, ali

      Usuń
    5. to probuj schodzic do 8.0... 8.1 itp...

      Usuń
  32. dzieki,czy na ten rudawy odrost lepszy bylby 8,1?ali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jasne, bo popielaty gasi rude ;) to najlepszy wybor!

      Usuń
  33. dziekuje, buziaki za rady:)chociaz szkoda, bo ten blondzik jest fajny, ale kosztuje zbyt duzo zachodu, dla osoby, ktora ma dosc male doswiadczenie w farbowaniu, robieniu odrostow itd., jeszcze raz dzieki, ali

    OdpowiedzUsuń
  34. hej! po raz kolejny ja:) jutro planuje polozyc te farbe 8.1, ale mam pewien problem, zauwazylam,ze moje wlosy tak od czubka glowy do uszu sa jasniejsze niz reszta, czy jest jakis sposob, zeby przy tym farbowaniu wyrownac jakos te roznice, dziekuje i przepraszam, ze tak mecze! ali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak polozysz to 8.1 na cale to powinien sie kolor wyrownac.

      Usuń
  35. ok, mam nadzieje, jeszcze raz dziekuje:) ali

    OdpowiedzUsuń
  36. hej! kolor 8.1 wyszedl fajny, ale niestety nie pokryl dobrze tego rudego odrostu, czy sa jakies inne fryzjerskie triki, zeby sie tego pozbyc, nie farbujac ich ponownie,ali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo to delikatna farba i efekt nie bedzie od razu idealny, za 2-3 farbowaniem powinno byc juz wszystko przygaszone i pokryte.
      nie ma innych trikow... mozesz doraznie stosowac do mycia szampon fioletowy albo plukanke.ale to moze nie pomoc. niedlugo znow zafarbujesz i bedzie stopniowo coraz ladniej.

      Usuń
  37. Witaj , naczytałam sie troszke o tych pre.... rep..:) itp. mam problem i chciałabym prościć Cie o rade, mianowicie farba nie pokryła mi równomiernie włosów , nie powiem sa troche podniszczone - co pewnie było powodem złej koloryzacji , farbowałam odcieniem na pozionie 8 a dokładniej vitalitys 8,44 po wcześniejszej kąpieli rozjaśniającej:( no właśnie , nie dość że kolor wyszedł nie ówno to spodziewałam się ciemniejszego odcienia i teraz mam dylemat zamówiłam tzn juz mam farbe 7,44 i nie wiem co zrobic zeby uzyskać kolor taki
    http://www.bravo.pl/foty/wszyscy-ktorzy-maja-ruuude-wlosy-/idm,352856/ids,280849/t,soc/

    czy zostawic tylko 7,44 czy łączyć z 7,43 lub 6,4 albo jeszcze coś innego - głupia jestem poza tym to był 1 problem a 2 to pre.....:) czy farbą o odcień jaśniejsza czyli 8,00 czy uzyc art joy, czy art color . w odpowiednim odciebiu pomocy prosze Marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najczestsza przyczyna nierownego koloru to za malo farby na za dlugie wlosy- tu nie ma co byc oszczednym!
      bo potem trzeba poprawiac.
      odcienia uzylas dobrego, ale lepiej by ci pokrylo 6/4 z 7/44 pol na pol.
      kolor jaki chcesz to 7/44 z 8/44 i woda 6%.
      nie rob pigmentacji, wlosy juz sa nascycone barwnikiem.
      teraz powinnas pofarbowac 6/4 z 7/44 i bedzie dobrze.
      i powinnas uzyc farb art absolute- bo inne sa mniej trwale i mniej kryjace.

      Usuń
  38. napisała się tyle i nie weszło:( dlaczego:( marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. weszło weszło ;) po prostu ten blog ma pełną moderacje przeze mnie i na publikacje trzeba poczekać ;)

      Usuń
  39. dzieki kochana , mam nadzieje ze patrzyłas na palete kolorów , mi tez sie wydaje ze 6,4 i 7,44 bedzie oki taki jaki chce, chyba:) a co do wczesniejszego 7,44 i 8,44 poł na pół to nie , niestety na wiazazu dziewczyna farbuje i ma inny kolor za żarówiasty a ja nie chce takiego , ja chce bardziej stonowany w blond a nie miedz czy rudy oby nie wyszedł ciemny jak kasztan , nie wiem co mam zrobic z per....zastanowie sie doradzano kmi zeby tak dla wyrównania koloru bo odrozty mam o wieke jasniejsze a koncówki ciemniejsze super ze sie odezwałaś dzieki a farba art absolute bedzie i taka miała byc nie inna :) marika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie musze patrzec na palete za kazdym razem... znam te farby po prostu ;)
      to czy kolor wyjdzie zarowiasty zalezy od tego jakie kto ma wlosy i na jakiej wodzie robi...
      gdyby wyszlo ci za ciemno- to zrob to 7.44 z 8.44 ns razem...
      jak zrobisz pigmentacje i dasz ten 6.4 to bedziesz miec ciemny blond z rudym polyskiem jedynie ;/
      poza tym pigmentacja koloru nie wyrownuje- nie taki jest jej cel- bedziesz miec po niej koncowki jeszcze ciemniejsze niz masz..

      Usuń
  40. a jeszcze , farby było za nadtto , duzo , tylko miesiac wczesniej głupia henne położyłam i uzywałam kilka dni przed farba zió jako maseczej na skalp heheh:( głupia ze mnie baba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to masz odpowiedz... ciesz sie ze w ogole ci po hennie pokrylo, bo czasem nie bierze prawie nic... i to do ktoregos farbowania z rzedu...

      Usuń
  41. ja sie pomylilłam , miałam na mysli 6,4 i 8,44 wydaje mi sie ze 6,4 i7,44 bedzie za ciemne:( ciezko stwierdziac , z hurtowni z której kupuje powiedzieli ze 6,4 8,44 bedzie chyba najbardziej zblizonym kolorem tylko 50/50? czy 6,4 i 7,44 ? w jakiej proporcji? a moze samo 7,44? nie wiem , dłupia jestem ile ludzi tyle opini, prosze wejdz na strone sklepu i tam maja wyrazista palete , mogłabys zerknać , bo jutro bedą robić wysyłke i musze dac znac:) dzieki marika- ale maruda ze mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  42. dobra jestem stronki nie dałam:)

    http://www.hurtowniaexpert.pl/pl/p/Vitalitys-Art-Absolute-farba-do-wlosow-100ml/208

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zrob 7/4 z 8/44. powinno byc dobrze. jesli chcesz jasniej niz ciemniej, a najwyzej za miesiac o ton przyciemnisz i juz.

      Usuń
  43. witaj , posłuchałam dobrych rad i zamówiłam tak jak poradziłas czyli użyje 6,4 i 7,44 mam nadzieje ze ty,m razem bedzie ok:) jak będziesz miała chwilke czasu napisz mi prosze , co i jak w tej beznadziejnej sytuacji mam zrobić po kolei. Czy jak bede używać szamponetki to momentu farbowania to coś złego? bo nie moge patrzec na siebie:) delii:) pozdrawiam i dziękuje dobranoc

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozesz uzywac szamponetek- lepsze sa joanny i palette- trwalsze i lepiej biora.
      zmieszaj te farby po polowie i nakladaj na odrost i na dlugosci i trzymaj razem jakies 40 minut.

      Usuń
  44. dzięki za odp super blog , bardzo pomocny i oczywiście Twoje rady na bierzaco , bede korzystać
    :)
    możesz mi doradzic , jak najlepiej w niecały miesiąc bardzo dobrze zregenerować włosy przesuszone, po farbowaniu , żeby odżywły i przygotowac je do farbowania? przesuszone mam włosy na czubku a te do ramion sa ok , stosuje glinke na skalp, vatike, balsam bez spłokiwania , olejki , sebum do koncówek i moze jakies masevczki własnej roboty? stosuje tez radikal w płynie na skóre głowy i we włosy . Musze dobrze poczytac blog, pomoże mi ale Ty na bierząco też jesteś niezastąpiona. jesli chodzi o farbe to zaczynac od odrostów i schodzic w dół? nie robic pł na pół odrosty z 3 a reszta 6? dzięki za wszystkie rady pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. maski regenerujace musowo w duzej ilosci- co najmniej co drugie mycie na 10 minut i bedzie dobrze. wymiennie nawilzajace lub odzywka nawilzajaca.
      przeslij foto.

      Usuń
    2. kochana wysłałam fotke wczoraj , czyzby nie doszły? te fotki sa po ściągnięciu koloru,

      Usuń
    3. widzialam i odpisalam ci @. ;)

      Usuń
    4. a ja teraz przesłałam zrobione w tej chwili , zerknij jak możesz
      :)

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  45. a moze ja fotke prześle , będziesz widziała moje siano:):):) marika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. marika odpisalam ci zebys robila tymi farbami co zamowilas pol na pol na wodzie 6%, przynajmniej ja bym tak zrobila i powinno byc dobrze.
      najpierw na odrosty, zaraz pozniej na dlugosci i trzymaj razem 30-40 minut.

      Usuń
    2. ok, dzieki za odp. zrobie tak jak mówisz, musze chyba jeszcze troche odczekac, po tej nieszczęsnej hennie, wiesz może jaki czas prawidłowy jest i czy są sposoby na wywalenie z włosów oblepionej henny? pozdrawiam

      Usuń
    3. nie znam takich sposobow, na pewno nie kladz rozjasniacza na wlosy bo mozesz zyskac zielony...ona sama musi w koncu sie wyplukac i puscic pod wplywem farb.

      Usuń
  46. hej;) Bunny.
    Mam pytanie mam włosy na poziomie 12 bardzo jasne i chce je troszkę przyciemnić kupiłam Koleston 9/04 bo chce blond miedziany. tylko boje się że mi nie wyjdzie na tych jasnych włosach. Proszę o pomoc;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjdzie, dlaczego mialby nie wyjsc? tylko rob na wodzie 3...

      Usuń
  47. hej super blog ;) bardzo pomocny

    mam jednak wahania.. a mianowicie : mam włosy rozjaśnione pasemkami ( robione już kilkakrotni wiec efekt nie jest zadowalający.Mój naturalny kolor to coś około 6.0 Chciałabym zmienić kolor włosów na 7.3
    i tak myślę, jeżeli zrobię pigmentację na długościach i końcach 7.0 odrosty 7.3+9% no i na pigmentowane włosy dam 7.3 to efekt wyjdzie równy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no na odrost tez musisz polozyc wtedy 7.0 z 7.3 pol na pol, tylko z wyzsza woda zeby wzielo odrosty...

      Usuń
  48. Hejka.
    Mam prośbę czy mogłabyś mi doradzić co i jak. Mam włosy rozjaśnione do bardzo jasnego blondu kremem rozjaśniającym a od 3 miesięcy odrosty robie już farbą wellaton. Ostatnio trzymałam farbe wellaton wymieszany złoty kolorek z popielatym i wyszły mi szaro zielone włosy na rozjaśnionych włosach. Chciałabym zrobić pigmentacje i mieć taki jasny lub średnio jasny beżowy blond może być ciepły. Jest to możliwe?? Jak tak to jakich farb użyć?? Bo naprawdę jestem w tym zielona i się nie znam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pisalam nie raz, ze nie wolno mieszac odcieni zimnych i cieplych bo to sie rowna zielone wlosy ;/
      pofarbuj teraz odcieniem 8.13 lub 9.13 wzgledenie 9.31, 8.31 powinno byc lepiej.

      Usuń
  49. Hej :) proszę o wskazówki.
    Jestem teraz po nieudanym farbowaniu drogeryjnym złotym blondem, moich włosów wielokrotnie rozjaśnianych przez kilka lat.
    Mam teraz na moich przetrawionych włosach nierównomierny ciemny szary, tragedia.

    Finalnie chciałabym otrzymać Wella Color Touch 8/03 jasny blond naturalny złoty, ewentualnie karmelowy jasny brąz.

    Teraz mam parę pytań:

    -Boję się że złoto położone na moją obecną szarość da odcień limonkowy, Sama farba pewnie nie wystarczy, powinnam więc zrobić prepigmentację? Jeśli tak, to czym?

    -Czy do czasu aż zamówię color touch, starać się przetłuścić maksymalnie włosy czy spierać nieudany kolor jakimś szamponem? jeśli tak to jakim? jest w ogóle szansa na spranie tej szarości?

    -Ilu % oksydantu użyć do farbowania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a skad masz ten szary kolor? po tym zlotym blondzie?
      czym farbowalas?

      nie musisz robic pigmentacji wystarczy jak zafarbujesz touchem na wodzie 2.7% albo 3%, a na odrost z 6%, chyba ze ten braz to tez 3%..
      teraz mozesz zmywac farbe szamponem przeciwlupiezowym, sporo farby powinno zejsc.

      Usuń
  50. Robiłam drogeryjną farbą w piance perfect mousse , kolor złoty blond. Bunny czy mogę jakoś przesłać Tobie zdjęcia bys zobaczyla skalę problemu? zastanawiam się czy lepszego efektu nie dałaby pigmentacja kolorem czerwonym, mogłabys doradzic po obejrzeniu zdjęć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ło matko...to probuj to dobrze sprac szamponem przeciwlupiezowym na razie.

      Usuń
  51. Witaj blond bunny,ja mam problem z siwymi odrostami,farbowałam londą perłowy blond,ale te siwki nie bardzo złapały,cała reszta wydaje mi się też za jasna,chciałabym lekko przyciemnić ale czymś w blondzie, siwych mam ponad 60%,jakiej farby mogłabym użyć żeby jakoś wszystko wyrównać.Jeśli będziesz miała chwilę czasu doradż mi.Pozdrawiam,Anna

    OdpowiedzUsuń
  52. Dobry wieczor. Czy mialabys rade i dla mie? Mam dlugie wlosy farbowane od ok. 4 lat na kolory typu ciemny blond. Probowalam u wielu fryzjerow dojsc do koloru naturalnego - szarego ciemnego blondu. Jednemu z nich nawet sie to prawie udalo, jednak odcien byl cieply. Rok temu dalam sie namowic fryzjerce na cieply sredni blond. Wyszedl okropny pomaranczowawy bardzo cieply i w ogole niepasujacy kolor. Wygladalam, jakbym zachorowala. Plakalam miesiac, a pozniej wrocialm do odtwarzania popielatego ciemnego blondu. Tydzien temu wyprobowalam nowa fryzjerke, ale nie wiedziala, o co mi chodzi i kazala wybrac kolor z palety. No to wybralam to, co mi sie na probce wydawalo ok, czyli jasny blond popielaty. Wlosy sa troche za jasne, ale to nie jest wielki problem. Martwi mnie, ze to, co wczesniej bylo odrostem (chlodny ciemny blond), teraz ma nieladna rudawa poswiate. Jak sie tego pozbyc? Jak dojsc do koloru chlodnego i nie bardzo jasnego?
    Niestety nie operuje nazewnictwem i numeracja, ktorej tu uzywacie, ale moge przeslac zdjecie.
    Dziekuje z gory za rade i pozdrawiam.
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeslij fotke na maila i cos poradze, ewentualnie pokaze ci farby ktore powinny cie zadowolic.

      Usuń
  53. Witam mam włosy koloru orzechowego,i pasemka koloru blond sredni. chcialam ostatnio przyciemnic calewłosy na jednolity kolor tez w odcieniu orzecha , wlos złapały wprawdzie ładnie ale po jakims tygodniu po farbie ani słychu ani widu:), pomyślalam że zmienie całkowicie kolor na ciemny w tym celu zakupiłam dwie farby londy w odcieniach czerwieni(czerwień owocu granatu i mahoń). Piszę bo mam takie pytanie: czy powinnam zapigmentować te pasemka najpierw przed koloryzacją i czy mogę to zrobić tymi farbami, powiedzmy po połowie rozrobic obie farby z odrobiną wody z kranu, zostawic na 20 minut po czym reszte farb rozrobic z oksydantem-w tym przypadku 6%(nie wiem czy nie za mocny) i pozostawic jeszcze na włosach(tu pytanie na jaki czas?)??? z góry dziękuję za odpowiedz, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  54. podpisuję sie Basia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym nie kombinowala tylko polozyla farby na 6% wodzie na 40 minut i tyle.

      Usuń
  55. Witaj,
    Chciałam spytać o pigmentację bo od kilku miesięcy staram się przyciemnić włosy z koloru na poziomie 10.3 na 8.2 z oksy 3%(farba kemon), kolor wychodzi idealny, ale po jakiś 2 tygodniach(włosy niestety myję codziennie) zmywa się kompletnie do jasnego blondu. Chciałabym utrzymać ten ciemniejszy odcień bo jest bliższy naturalnemu. Myślisz że pigmentacja na poziomie 8.0 pomogłaby utrzymać ten kolor?
    Anita

    OdpowiedzUsuń
  56. Czy mogę użyć do pigmentacji farb z 2 róznych firm? do pigmentacji innej firmy i już do koloryzacji innej?

    OdpowiedzUsuń
  57. Witaj Bunny,
    Czy jak zapigmentuje włosy poziomem 8, mogę pozniej 8,1 nałożyć z oxydantem 3%? Chciałabym je jak najmniej męczyć...

    Obecnie mam na głowie 11,20 mieszane z 11,11 Alfaparfu. Pomysł mieszanki wzięty z Twojego bloga :) Kolor bardzo fajny, ale za jasny dla mnie niestety.

    Pozdrawiam, Magda

    OdpowiedzUsuń
  58. kochana Bunny, czy jak wodę 6% zmieszam pół na pół z kranówką to otrzymam 3%? pytam bo na allegro majirel oferują z 9 lub 6% więc pomyślałam, ze w ten sposób otrzymam 3%, ale pewnie się mylę? kulka

    OdpowiedzUsuń
  59. Chej! Mam pewne pytanie..mam nadzieję że postarasz się na nie odpowiedzieć i mi bardzo pomóc

    W szafie mam pół farby majirel 6.0 i chce pigmentować włosy, mniej więcej na poziomie 7-6, mogę więc dokupić farbę 7.1 lub nawet 7.0 i pigmentować razem z tamtą czy nie mogę robić tego 2 naturami?

    I jeszcze jedno..niestety mam tylko oxydant 3%, czy da radę przeprowadzić z nim pigmentację? czy po prostu wyjdzie ciemny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz tak zrobic, ale otrzymany kolor wyjdzie wielotonowy tzn z refleksami, niejednolity.
      można na 3% a nawet trzeba.

      Usuń
  60. Chej mam jedno pytanie, co stanie się jeżeli w pigmentacji włosów nie wybierze się kolorów na tym samym poziomie, tylko np natura (do rozcięczenia wodą) 7.0 a kolor właściwy 6.0?

    OdpowiedzUsuń
  61. Często korzystam z twojego bloga, odwalasz kawał dobrej roboty! Z góry przepraszam za zadane pytanie, pewnie masz tego po dziurki w nosie.. W każdym razie: z natury jestem brunetką, od roku rozjaśniam, a potem farbuję włosy na bardzo jasny blond (najczęściej Pallete A10). Teraz jednak chciałabym czuprynę przyciemnić o dwa, trzy tony, dlatego postanowiłam zrobić pigmentację. Mam już odrosty, więc od czego powinnam zacząć? Najpierw normalnie rozjaśnić odrosty do żółtego (jak zazwyczaj robię), potem pigmentacja, a na końcu kolor docelowy?
    I jeszcze takie małe pytanie odnośnie samej pigmentacji, bo nie wiem, czy dobrze zrozumiałam, a terminologia fryzjerska jest mi obca - do tego zabiegu kupuję farbę, a następnie NIE mieszam jej z niczym więcej, tylko samą tubkę z kolorem rozrabiam w wodzie i nakładam, tak?

    Dziękuję za pomoc!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie rob pigmentacji- farbuj farba 2-3 tony ciemniejsza i bedzie dobrze.

      Usuń
    2. Boje sie tylko, ze jesli naloze ciemniejszy odcien na ten bardzo jasny blond, to wyjdzie mi niebieski, badz inny "ciekawy" odcien.. Ale skoro mowisz, ze bedzie dobrze, to chyba zaryzykuje ;)

      Usuń
    3. powinno byc ok jesli nie to sie to zniweluje pozniej ;)

      Usuń
    4. Okej, juz jestem po ;) Nalozylam najpierw normalnie rozjasniacz, a potem farbe z wybranym kolorem. Na odrastach wyszlo idealnie, dokladnie tak jak chcialam, jednak dalej, na tych jasniutkich juz nie bardzo.. Szarawo-siwy odcien, ktory podejrzewam zmyje sie za pare dni. Co zrobic, zeby w przyszlosci tego uniknac?

      Usuń
    5. robic sam odrost a dlugosci juz nie, albo krotki malaks, to sie teraz zmyje w ciagu tygodnia.

      Usuń
  62. Witam serdecznie.
    Od kilku ładnych lat farbowałam moje jasno mysie włosy na jasny blond, używałam farb dostępnych w drogeriach Garnier Nutrisse, odcień nr 100 Bardzo bardzo jasny naturalny blond superrozjaśniający lub od ostatniego roku na zmianę z Loreal Glossy Blonds nr 9304 Promienny blond. Teraz zdecydowałam się na blond miedziano złocisty lub miedziany blond. Położyłam farbę Loreal Excellence nr7,43 Blond miedziano złocisty. Efekt? włosy od głowy na długości ok. 10 cm są piękne lśniące i mają fajny kolor a pozostała długość (przypuszczam, że ta zniszczona od wcześniejszego rozjaśniania) ma inny kolor, bardziej przygaszony, mdły. Wygląda to nieciekawie. Czy jest możliwość jakaś żebym pofarbowała włosy równomiernie np. jakąś profesjonalną farbą fryzjerską czy moje włosy każdą farbę tak przyjmą?
    Czytając wszystkie porady tu zamieszczone wiele sie wyjaśnia. Doradź mi proszę co robić. Zamówiłam na allegro farbę matrix socolor beauty kolor 8CC intensywną miedź. Czy dobrze rozumiem, ze przed tą farbą powinnam nałożyć kolor 8? I czy może być to farba z drogerii czy profesjonalna też ma być? Za tydzień idę na wesele i chciałabym wiadomo wygladać dobrze a z tym, co teraz mam na głowie....:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pofarbuj włosy tym matrixem z oksy 6 nakładając ja od razu na cale włosy. Nic nie pigmentuj bo będzie bardziej buro.

      Usuń
    2. Dzięki za radę, a myślisz ze będą bardziej jednolite i z oksy 6 troszke jaśniejsze?
      Zuza

      Usuń
    3. Będą z pol tonu jaśniejsze i intensywniejsze w kolorze.

      Usuń
  63. Witam serdecznie!Bardzo prosze Cie o rade.Dwa miesiace temu nalozylam farbe Loreal na wlosy rozjasniane pasemkami z odrostem(naturalny jasny braz,czy ciemny blond)i odrosty wyszly zoltawe,a pasemka ladne blond.Przyciemnilam wszystko Loreal Casting-Latte.Teraz jednak chce spowrotem zafarbowac na jasno,kupilam farbe Wella Koleston 12/0,odrost jest bardzo maly,prawie niewidoczny przy tym kolorze.Jak mam sie zabrac do tego farbowania,wymieszac farbe z woda 12% na calosc?Bardzo prosze o odpowiedz.Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poloz ja oryginalnie na cale wlosy i nic nie zmieniaj.

      Usuń
  64. Bardzo dziekuje za odpowiedz.Czyli jak rozumiem mam polozyc na cale wlosy,ale moze byc woda 12% tak?Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie bo popalisz wlosy. woda 6 lub 9%.

      Usuń
    2. Witam ponownie i jednoczesnie dziekuje za ostatnia rade.Zrobilam dzisiaj tak jak polecilas z ok.8%woda i kolor wyszedl calkiem fajny,prawie bez roznicy z odrostem.Jedyne co,to w cieplej tonacji(12/0 Wella),a ja jednak bardziej lubie zimniejsze odcienie,cos pomiedzy.Czy mozesz mi zaproponowac cos z Welli?
      Pozdrawiam serdecznie Ania

      Usuń
    3. O.k tak zrobie,dziekuje.Ania

      Usuń
  65. Jak poczekam z 3-4 tyg. i bedzie maly odrost,poloze 12/1.Tylko jak polozyc,tak jak przy farb.odrostow od karku do przodu najpierw,po nalozeniu na odrosty czekac 40 min.i na koniec na 20 minut polozyc po dlugosci?Ania

    OdpowiedzUsuń
  66. Wielkie dzieki!!!Ania

    OdpowiedzUsuń
  67. hey mam pytanie jak na moich ciemno brazowych wloskach(farbowane) dam dziki kasztan joanny z oksydantem 6 na odrost a na reszte ta sama farbe z oksydantem 9%,rozjasni choc trochę ten ciemny braz? nie wyjdzie jakoś dziko? pozdrawiam Kinga

    OdpowiedzUsuń
  68. świetny blog, jestem pod wrażeniem:):) a powiedz mi Słońce czy można pigmentować włosy szamponam kolor. np z Goldwella??
    pozdrawiam Marietta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mysle ze to dzialanie raczej bez sensu bo szampony sie spieraja...

      Usuń
  69. Kochana bunny dzis caly dzien czytam twoje porady ,jest tu niesamowita kopalnia wiedzy .Mam prosbe od dluszego czasu nosze blad po rozjasniaczu i ostatnio probowalam je przyciemnic robilam loreal paris preference 9.13 i 03 lightest ash blonde.i kolor na odroscie podoba mi sie ale na tych koncach po rozjasniaczu sa dalej bardzo jasne i bardzo widac roznice ....kochana co moge zrobic chce miec blad ale nie chce rozjasniac .moj kolor to ciemny braz

    OdpowiedzUsuń
  70. Witam ponownie, chciałam przeprosić za zapytanie w komentarzach - nie doczytałam, że pytania kierować na maila. Pozdrawiam. Iwona.

    OdpowiedzUsuń
  71. Droga Bunny, czy kolor po pigmentacji nie będzie się wcale wypłukiwał z rozjaśnianych włosów, czy będzie ale mniej? Pozdrawiam, Ewa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cos tam lekko sie wyplukac moze ale do jasnych raczej nie wyplucze ;)

      Usuń
  72. czy pigmentację mogę zrobić farbą apteczną (colour & care firmy hairwonder)? i czy mogą to być dwie farby o tym samym kolorze? Z góry dziękuję za odpowiedź :-) Hania

    OdpowiedzUsuń
  73. Witam :) mam pytanie, ponieważ pierwszy raz planuję koloryzację farbami profesjonalnymi. Zamierzam kupić farbę z Allwaves 4.0 średni brąz. i chciałbym się dowiedzieć jaki utleniacz muszę do niej kupić 3% czy 6%. Mój naturalny kolor to ciemny blond / jasny brąz. Włosy maluję w odcieniach brązowych. Bardzo proszę o odpowiedź.
    Z góry Dziękuję - Wiola :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane, wyświetlą się po mojej akceptacji.
Nie udzielam porad fryzjerskich!
Będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny ;*