poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Uczulenie na hybrydy. Jak z nim walczyć i jak wygrać?

Wpis będzie długi, ale opisuję w nim własne doświadczenia. Nie gwarantuję, że pomoże wszystkim uczulonym osobom, ale może pomóc wielu z nich, dlatego dzielę się z Wami swoimi wnioskami.
Ostatnio wiele słyszy się w temacie uczuleń na hybrydy (lakierożele, lakiery hybrydowe).
Zdjęcia w internecie osób poszkodowanych mogą zmrozić krew w żyłach- od pęcherzyków wokół paznokci jako alergii kontaktowej, po pękające skórki, palce, ranki na dłoniach, czerwone swędzące plamy na ciele, spuchnięte oczy, a nawet onycholizę...koszmar.
Mnie samą niestety dotyczy temat uczuleń.
Po blisko 8 latach w zawodzie, pierwszym sprawcą mojego uczulenia okazał się Semilac, który  zdecydowanie przoduje w temacie uczuleń. Moje uczulenie pojawiło się szybko, bo zaledwie po 4 miesiącach noszenia hybrydy tej firmy.
Reakcja nie była jakoś bardzo mocno nasilona w porównaniu do innych osób, jednak swędzące do szaleństwa pęcherzyki na 4 palcach i spuchnięte palce nie były niczym przyjemnym.
Mój organizm odpuścił sobie po około tygodniu. Hybrydy nie zdjęłam, ponieważ byłam zbyt zapracowana by znaleźć na to czas, reakcja uczuleniowa utrzymywała się przez tydzień, a ja hybrydę zdjęłam po ponad 3 tygodniach.
Moim paznokciom nic złego się nie stało, zero onycholizy, pęknięć płytki, zniszczenia. Nie skracałam paznokci po zdjęciu Semilaca.
Postanowiłam jednak dać łapkom odpocząć, ponieważ każda negatywna reakcja organizmu na chemię ma to do siebie, że nasila się przy długim kontakcie z substancją drażniącą.
Podczas blisko 2 miesięcznej przerwy malowałam paznokcie klasycznymi lakierami, nie wyobrażam sobie chodzić z niepomalowanymi! Tym bardziej, że paznokcie mam zawsze długie i do tego mój zawód mnie zobowiązuje ;) Niemniej nie zakończyło to mojego problemu, ponieważ pracuję na Semilacu ;/ Pracy zmieniać nie planuję, więc musiałam znaleźć sposób na co kilka dni wyskakujące na dłoniach swędzące plamki uczulenia. Rękawiczki przy pracy obowiązkowo, ale to zbyt mało kiedy mamy zgubny nawyk wycierania hybrydy o rękawiczkę np. kiedy poprawiamy linię przy skórkach. Semilac "przechodzi" przez pory rękawiczek nitrylowych i miałam w tych miejscach uczulenie na dłoniach.
Tak samo pilnować się trzeba, żeby nie dotykać samych buteleczek hybryd bez rękawiczek- zawsze jakaś odrobina znajdzie się na zewnątrz opakowania, a to wystarczy żebyśmy znów nie mogli spać przez upiorne swędzenie.
Do tego taki drobiazg jak to, że ZAWSZE sprzątamy stanowisko pracy mając na dłoniach rękawiczki, bo nawet dyspersja wytarta wacikiem bezpyłowym może wywołać zaczerwienienie i lekkie swędzenie na kilka godzin.
Uczulać może tak naprawdę każda substancja użyta do stylizacji: cleaner, aceton, primer, hybryda: baza, kolor, top lub wszystko razem.
Ważnym jest wychwycić na co tak naprawdę źle reagujemy.
Cleaner jeżeli jest to czysty alkohol izopropylowy bardzo rzadko uczula, ale można w ramach próby zmienić go na spirytus lub wódkę ;)
Z uczuleniem na primer bezkwasowy się nie spotkałam. Przy primerze kwasowym jest ryzyko poparzenia, ale to inna bajka. Primer bezkwasowy nie będzie piekł w skórki i pozostawi po sobie mokrą warstwę na paznokciu. Jeśli primer jest kwasowy, to skórki bardzo często pieką, a nawet opuszek pod nimi jeśli primer się tam dostanie, a sama płytka po odparowaniu produktu jest sucha i biaława.
Uważajcie jakiego primera używacie do hybrydy!
Aceton może uczulać i powodować kłopoty w postaci nadmiernego przesuszenia płytki i skóry, dlatego polecam zdejmować hybrydy zmywaczem acetonowym albo removerami z dodatkiem substancji ochronnych.
Hybrydy mają pomiędzy firmami drobne różnice składów, więc warto w wypadku alergii na jedną firmę próbować innych. Niestety jest to dość droga impreza, a kupowanie kolejnych produktów "na próbę" przy kilku niepowodzeniach może zniechęcić, więc raczej poleciłabym udać się do dobrego salonu na manicure hybrydowy i w ten sposób szukać tej nieuczulającej nas.
Zawsze jednak ponosimy ryzyko związane z tym, że rzadko kiedy hybryda uczula od razu, po pierwszym secie. Najczęściej negatywna reakcja występuje po kilku miesiącach stosowania.

I na koniec- jak ograniczyć ryzyko uczulenia?
+ zawsze używać czystych, zdezynfekowanych narzędzi
+ pracować na czystych, zdezynfekowanych dłoniach
+ nie wycinać skórek jeśli to możliwe, tylko je delikatnie odsuwać. Ewentualnie wycinać skórki kilka dni przed stylizacją, a nie w jej dniu
+ nigdy nie zalewać hybrydą skórek
+ hybryda nie może mieć kontaktu z naszą skórą (opuszki palców!)
+ można spróbować nie matowić płytki bloczkiem lub nie stosować primera, jeżeli hybryda dobrze się utrzymuje na naszych paznokciach. Dodatkowa zaleta, że łatwiej będzie ją zdjąć, a paznokcie nie będą uszkadzane.
+ prawidłowo usuwać z paznokci dyspersję wacikami z cleanerem/alkoholem
+ myć dokładnie dłonie mydłem po stylizacji
+ robić przerwy od hybrydy, jeśli występuje podrażnienie albo mamy zniszczone, cienkie, łamliwe paznokcie. Przerwa powinna trwać około 2-3miesięcy, bo jest to czas, gdy zrasta nam 2/3 płytki.
+ nie dotykać gołymi dłońmi bez potrzeby buteleczek z hybrydami, dbać by były czyste a nie obklejone
+ stosować wymiennie hybrydy różnych producentów, nie trzymać się tylko jednej firmy
+ jeśli wystąpi alergia, usunąć hybrydę, zrobić przerwę w jej używaniu, a przy kolejnym zabiegu nałożyć produkt na kilka palców/ jedną dłoń i jeżeli nie wystąpi negatywna reakcja do około 4 dni to możemy odetchnąć z ulgą :)

Ja obecnie podjęłam próbę nałożenia sobie hybrydy innej firmy, a na jednym palcu uczulającego mnie Semilaca (sam kolor). Będę informować Was za jakiś czas co z tego wyszło ;)
Miło będzie mi przeczytać komentarz, czy wpis się przydał i czy Wy też macie jakieś problemy z manicure hybrydowym; buziaki!


67 komentarzy:

  1. Trochę się dziwę, że jak profesjonalistka nie ściągnełas hybrydy, gdy tylko pojawiły się pierwsze objawy! po prostu cieko mi to sobie wyobrazić ;p jestem zdania, że nie uczula firma, a kon kretny składnik i traf chciał, ze dostałaś uczulenia akurat, gdy nosiłaś Semilac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Profesjonalizm nie ma tu nic do rzeczy moim zdaniem. Dłonie miałam jak nowe po niecałym tygodniu, więc nie uważam że tym nie ściągnięciem hybrydy zrobiłam sobie jakąkolwiek krzywdę. Organizm już dostał dawkę chemii i rozpoczął walkę, więc jego reakcji i tak bym nie powstrzymała.
      Uczula mnie składnik hybrydy Semilac, co dla mnie jest równoznaczne że mam uczulenie na hybrydę tej firmy. Inne hybrydy, o innym składzie niż Semilac mnie nie uczulają.

      Usuń
    2. U mnie semilac sprawdza się w 100% ale widocznie Ty jesteś uczulona ogólnie na hybrydy więc współczuję Ci z całego serca bo ja to już bym nie mogła żyć bez komfortu który mi dają. Maluję paznokcie i mam na 3 tygodnie spokój <3

      Usuń
    3. Najwyraźniej nie jestem 'ogólnie uczulona na hybrydy", ponieważ przetestowane 3 kolejne hybrydy innych producentów niż semilac mnie nie uczulily. Także na dzień dzisiejszy uczula mnie tylko jedna. I obecnie nosze hybrydę i wszystko z moimi dłońmi jest w najlepszym porządku ;)

      Usuń
    4. Ja też mam uczulenie tylko na semilaca robię chiodo nic mi nie jest. A po semilacu mimo że od razu usunięty skończyło się leczeniem u dermatologa

      Usuń
    5. Ja tak samo uzywalam firmy Semilac tzn nadal uzywam ale nie na swoje paznokcie. Dostalam pierwsze objawy uczulenia okolo 2 miesiecy temu po stosowaniu hybryd Semilac. Wczesniej okolo 2lat uzywalam Pro Mollon i nic sie nie dzialo. Zapelnilam swoja kolekcje lakierow hybrydowych Firma Semilac ze wzgl na swietne kolorki i cene:) I co..... od 2 miesiecy zastanawiam sie co jest....ropne pecherzyki na wskazujacym i srodkowympalcu. Swad , pieczenie. Nie jest to uciazliwe bo wszystko goilo sie w ciagu 5-6 dni i mialam b.sucha skore wokol palcow i na zagieciu. Jednak uzaleznienie jest wiekszym problemem. Zrobilam sobie paznokcie Semilac od nowa po 2 tyg.przerwie ( wczoraj) .....i jaki efekt ?! pecherzyki wrocily. Teraz bede testowac inne firmy... Promollon , Zone itp. Zyczcie mi powodzenia bo nie potrafie juz zyc z normalnymi lakierami.

      Usuń
    6. Witam;-) ja używałam Semilaca było super wygoda i wogóle.... kupiłam lampe i robiłam kilka miesięcy no i.... okazuje się, że po 2 miesiącach dostałam uczulenie okropne pęcherze na palcach żółta twarda skóra było to bardzo uciążliwe dwa tyg z bólem swędzeniem coś okropnego spróbowałam po miesiącu na jednym paznokciu i niestety pęcherze wróciły i swędzenie. Jest mi ciężko spróbuje z innej firmy szkoda ze tak działaja na mnie :-(

      Usuń
    7. blond bunny jakiej firmy używasz aktualnie hybrydy, która nie uczula?

      Usuń
  2. Ciekawy wpis i świetne porady :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pani Adriano, wszystkie nasze produkty posiadają Certyfikat Bezpieczeństwa, potwierdzający bezpieczeństwo i niezmienność składu. Składniki używane przez nas do produkcji są ogólnodostępne i powszechnie stosowane w kosmetyce profesjonalnej.

    W razie pytań - chętnie pomogę
    Online Ekspert marki Semilac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O waszym certyfikacie bezpieczeństwa wszyscy zainteresowani tematem już wiedzą. Nie zmienia to faktu, że liczba osób uczulonych/poszkodowanych jest ogromna.
      Także dziękuję za taką pomoc.
      Inni producenci stosują składniki widać mniej uczulające lub wcale, więc oczywistym jest co konsument wybierze. Własne zdrowie.

      Usuń
    2. Cudownie, że acie ten certyfikat, tylko, że od Waszych lakierów i bazy dostałam uczulenia. Inne marki się sprawdzają. Wiele dziewczyn dostało uczulenia od Waszych produktów. Nigdy nie spotkałam się z narzekanie na inną firmę jeśli chodzi o to okropne uczulenie.

      Usuń
    3. Ja też mam straszne uczulenie od semilaca, używałam bazy, lakieru i topu. Męczę się z tym uczuleniem od ponad miesiąca. Poza tym mam też kilka koleżanek, które zrezygnowały z semilaca, bo schodziły im nawet paznokcie, więc jest coś na rzeczy, jeżeli chodzi o Wasze produkty.

      Usuń
    4. Niestety u mnie i u córki po roku malowania hybrydą semilac dostałyśmy uczulenia :( Więc nic ten certyfikat bezpieczeństwa nie daje. Jesteśmy kolejne osoby rezygnujące z semilaca

      Usuń
    5. Myślę,że certyfikaty na nic. Mam ogromną alergię na Wasze hybrydy choć macie cudowną kolekcję kolorów i świetną jakość,nie mogę malować. Na palcach pojawiają się swędzące pęcherze z płynem, bolesność miejsca zmienionego chorobowo i na koniec głębokie rany trudno gojące. Dodam,że nie mam takich objawów przy stosowaniu hybryd innych firm. Pozdrawiam

      Usuń
    6. i ja i ja cierpiałam z powodu semilac po 3 miesiacach stosowania. uporczywe swędzenie i opuchlizna palców potem plamki jakby z płynem i pękanie skórek wokół oraz swędzące plamki na przedramionach :/

      Usuń
    7. Dziekuje serdecznie za Wasz certyfikat! Nie wiem co jest w Waszych lakierach. Co za paskudztwo! Potem niekończąca siew historia z leczeniem o super oslawionych lakierach!

      Usuń
    8. JA właśnie zauważyłam podobne, niepokojące i przykre objawy po 4 miesiącach stosowania Semilaca... dlatego szukam różnych informacji w necie. Myślę, że Semilac nie może zasłaniać się certyfikatami, bo fakty świadczą same za siebie. Jako producent powinniście coś zmienić na korzyść swoich klientek, albo prędzej czy później zepsuje się wam renoma. Nie świadczy o was zbyt dobrze jako o profesjonalnej firmie, jeśli zasłaniacie się certyfikatami, a ogromne grono klientek uskarża się na dolegliwości ewidentnie spowodowane czymś w waszych produktach. Zamiast się skupić na pewnej radykalnej zmianie w produktach, wy się bronicie przed czymś co i tak was pogrąży z czasem, jeśli tego nie zmienicie. Pozdrawiam

      Usuń
  4. Używam Semilaca od roku, jakies 5 miesięcy temu na dwóch palcach z jednej strony mam bardzo swędzące skórki, suche i twarde. Miałam kiedyś podobny problem chociaż nie tak długo i nie w takim nasileniu, gdy nie stosowałam żadnych hybryd. Myślisz, że to również alergia na te lakiery ? Pozdrawiam !! Lola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musi być to akurat alergia na lakiery.
      Mój mąż co roku na wiosnę ma też takie suche skórki i do tego wyskakują mu swędzące krostki a następnie wszystko się złuszcza, zagoi i mija do kolejnego roku.
      Pewnie masz alergię, ale nie wiadomo na co.
      Choć może tak być na hybrydę, u mnie też pierwsze uczulenie leciutko swędziało, a kolejny set to już były krostki z płynem ;/ i nie miałam na wszystkich palcach.
      obserwuj. jesli objawy się nasilaja do tygodnia od zrobienia nowej hybrydy to pewnie przez nią, więc daj wtedy dłoniom odpocząć.

      Usuń
  5. Chyba faktycznie się nasiliło po zrobieniu nowej hybrydy. Zmienię na Shellaca i zobaczę czy będzie ok. Dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam! Lola

    OdpowiedzUsuń
  6. a może było to jendorazowe zdarzenie? Na tego typu uczulenia warto użyć olejku herbacianego, powinien pomóc. Sama używam semilaców, i u żadnej z moich klientek nie pojawiło się żadne uczulenie. Oczywiście, u niektórych aceton może powodować podrażnienie, a w drastycznych przypadkach nawet uczulać, ale lakiery ? Pierwsze słyszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie jest to jednorazowe. Kolejne próby kończą się coraz gwałtowniejszą reakcją, aż po rany na dłoniach i onycholizę. I hybrydy są uczulającymi i powodującymi podrażnienia produktami ze względu na składniki w nich użyte. A uczulenia dotyczą zarówno amatorek jak i profesjonalistek. Takie są fakty, a o sprawie jest coraz głośniej.

      Usuń
  7. To przez formaldehyd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w bazie..ktoś stosował inną bazę np. shellac z lakierami semilaca? zeby nie wyrzucać całej kolorówki?

      Usuń
  8. Poradź mi proszę, dodałam do farby Alfaparf korektor fioletowy i niedokładnie wymieszałam mieszankę wiec mam kilka różowych plam... Czy to się spierze czy muszę na to położyć dekoloryzator? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź! :(( Lola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spierze się, bo wszelkie barwniki chłodne zawsze się zmywaja i to dość szybko.

      Usuń
    2. ufff dziękuję za ratunek :)) pozdrawiam!

      Usuń
  9. szkoda, że masz uczulenie na hybrydy, ja bym bez nich nie wytrzymała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. mnie jakieś 2 lata temu uczuliła odżywka do paznokci, coś strasznego. A od roku nakładam hybrydy i też nie wyobrażam sobie mieć niepomalowanych paznokci, tym bardziej, że semilaci nakładam średnio co 3 tyg. czasami robię przerwę i daję paznokciom odpocząć, słyszałam, że jest to bardzo ważne

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaj,
    znalazlam Twoj wpis dopiero przy drugim uczuleniu, wszystkie rady ktore tutaj zamiescilas sa mega pomocne, ale niestety w moim przypadku powrot do semilaka byl rownoznaczny z powrotem uczulenia. pierwszy raz uczulenia dostaam po pol roku stosowania hybryd, pozniej zrobilam 3 miesiace przerwy a teraz postanowilam poeksperymentowac z innymi firmami, uzywajac bazy koloru i topu innych firm uczulenia nie bylo albo pojawilo sie na jednym palcu. zachecona dobrymi skutkami po pierwszej probie postanowilam sprobowac polaczenia bazy i topu innej firmy z kolorem semilaca (przy krorym uprzednio nie mialam uczulenia) niestety uczulenie wrocilo i teraz calkowicie musze zrezygnowac z tej firmy ( a szkoda bo przez pol roku zgromadzilam sporo kolorow :( ) chcialam zapytac jakie firmy u Ciebie dzialaly bez uczulenia? u mnie calkiem ok byl Orly FX Gel i jedna baza i top z aliexpress. pozdrawiam i czekam na odpowiedz :) duzo dobrego czytalam o shellac cnd ale jeszcze nie probowalam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ;)
      Ja z powodzeniem nosze juz 4 hybrydę z rzędu, co 2 tygodnie nowa. Nie uczulily mnie cnd shellac, ale nie polecam bo drogie i słaby komfort uzytkowania- nakladanie, konsystencja, trwalosc. Nie uczulilo również i-nails, oraz spn. Wszystko stosowane z baza i topem danej firmy. Zrobilam tez raz kolor semilaca na bazie i topie innej firmy i nie miałam uczulenia, ale jednak więcej nie stosuje semilaca na sobie bo zrazilam się do firmy. No i gdy uzywam na klientkach w pracy to sa dni ze same opary uczulaja mnie np na twarzy czy ręce w zależności gdzie mam przesuszona skore, to tam mi wyskakuje swedzace zaczerwienienie które znika po kilku dniach. Koszmar ;/ także zmieniaj firme, a semilaca zawsze możesz odsprzedac- ja tak zrobilam.

      Usuń
  12. Moja przygoda z hybrydą trwa rok. Zaczęłam oczywiście od semilaca:) Nie mam na niego uczulenia (jeszcze), ale przeglądając internet jestem zszokowana ilością uczuleń. Poszłam po rozum i kupiłam bazę cdn shellac, a nowe kolory dokupuję z innych firm:) Słyszałyście o uczuleniach na hybrydę indigo?

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz zrobilam paznokcie hybrydowe dwa lata temu. Zawsze po sciagnieciu lakieru robilam kilka dni przerwy. Ostatnio położyłam hybryde w czwartek i wtedy sie zaczelo. Opuchniete palce, cale dlonie byly pokryte ropnymi pecherzykami, ktore same pekaly.Swedzace rece nie dawaly mi normalnie funkcjonowac. Odrazu pozbylam sie hybrydy. I teraz mimo to ze opuchlizna zeszla rece dalej swedza, a opuszki palcow sa bardzo twarde. Po takim przezyciu polubie moje paznokcie pomalowane zwykła odżywka .

    OdpowiedzUsuń
  14. Porzuciłaś bloga, czy po prostu jesteś zajęta? Bardzo lubiłam Twoje wpisy :/

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam,niestety i mnie dopadła alergia na semilac 😭 Dopiero teraz zorientowałam się że coś jest nie tak.Pod skórą wokół paznokci pojawiły się przeźroczyste,swędzące bąbelki.Pod paznokciem skóra jest twarda.Przed wyjazdem nad morze położyłam sobie nowa hybrydę i zauważyłam na wewnętrznych stronach ud dziwne owrzodzenia.Nawet mi nie przyszło do głowy że to reakcja uczuleniowa na semilaca.Jestem przestraszona...widzę że coraz więcej jest sygnałów od osób z tym problemem.Zacznę z bólem serca od zdjęcia hybrydy,kuracji olejkiem herbacianym i zmiany firmy produkującej lakiery hybrydowe.Chociaz z semilaca bylam bardzo zadowolona...ale niestety zdrowie jest ważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam takie okropne uczulenie na semilac i neo nail.Ale masakra po prostu .palce tak swedza i puchna ze szok. Wszystko bym zrobiła żeby tak nie było.

    OdpowiedzUsuń
  17. kurcze za dwa dni mam termin co robic???pomocy.Szal juz minał bo minelo 3,5tyg ale ciagle suche skorki i dwa palce sie luszcza.Jeszcze jeden paznokiec sie ułamał.Czy jak zrobie na nowo zel bez polozenia lakieru bedzie ok??malowalabym zwyklym lakierem do kolejnej wizyty.Wiem ze moja kosmetyczka ma jeszcze inną firmę ale bohe sie probowac bo moze to baza a nie wiem czy ma inna.Napewno wiaze sie to ze skorkami jak mi pokaleczy potem szczypia i takie hece.Lpiej skorki zostawic w spokoju i mechanicznie domowym narzedziem wygladzic.Szok :((

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety jestem jedną z tych osób, które na moje nieszczęście trafiły na firmę semilac. Stosowałam hybrydę bardzo długo, wcześniej żele, tipsy i nigdy nie miałam żadnego problemu. Kiedy na rynek weszła firma semilac miała bardzo ciekawe kolory, które aż prosiły się o ich zakup. Pokusiłam się, kupiłam kilka kolorów. Zaczęłam stosować, kilka miesięcy było wszystko ok. Jak ściągałam hybrydę zawsze robiłam przerwę dwa tyg. Nigdy nie robiłam systematycznie. Po kilku miesiącach 5-6 stosowania semilaca obudziłam się o 4 w nocy z ogromnym promienującym bólem i swędzeniem lewej dłoni i okolic paznokci. Dosłownie miałam ochote wziąć drucianką gąbkę i zadrapać się na śmierć. Nie miałam zielonego pojęcia od czego tak się stało.. więc nie ściągnęłam hybrydy od razu bo nawet nie przyszło mi to na myśl.. Piłam wapnto z nadzieją, że może jakaś reakcja alergiczna na cokolwiek innego. W drugi dzień zaczęły pojawiać się pęcherzyki wokół płytek paznokci, palców... w trzeci miałam plamy coraz wyżej... w czwarty dzień pojawiły się na szyi.. Wyglądałam tragicznie, jakbym poparzyła się w kilku miejsach. Wpisałam w google firme semilac, weszłam na pierwsze lepsze forum, w którym znalazłam wpis z filmikiem dziewczyny z podobnym problemem. Pokazywała takie same plamy na ciele jak moje... również odczuwała ogromne swędzenie i do dzisiaj ma problem ze skórą na dłoniach i w okół paznokci. Minęło już bardzo dużo czasu a ja do chwili obecnej cierpie na wysuszenie skóry dłoni i bywają dni, w których mogę odrywać skórę w okół paznokci jak po opalaniu. Dopóki człowiek nie przeżyje czegoś na własnej skórze to nie zdaje sobie sprawy jaką krzywdę może sobie zrobić. Jestem juz na skraju wytrzymałości i podjęcia decyzji o złożenie skargi do sądu z prośbą o pokrycie kosztów wizyt u dermatologa i wykupionych leków... Pozdrawiam i ostrzegam.

    OdpowiedzUsuń
  19. ehh te semilaki, zakochalam sie w hybrydach i nosilam pol roku, wydalam fortune pieniedzy i dostałam uczulenia .... paskudne wodne pecherze, opuchlizna, skora schodzila z palcow i cala w sumie plytka ktora odrastala i lamala sie ... leki od dermatologa 400 zl ... dodam ze nie jestem typem alergika ... gdyby pod produktem widniał napis uwaga uczula ... zastanowiła bym sie dwa razy przed zakupem ...

    OdpowiedzUsuń
  20. u mnie dokładnie to samo :-( Wszystko z firmy Semilac, ale ja dodatkowo wycinam mocno skórki i myślę, że to zawiniło najbardziej. Ból jest okropny, palce całe opuchnięte i na opuszkach bordowe plamy - masakra jakaś, nigdy nie miałam takich dłoni :-( robię paznokcie od 8 miesięcy regularnie co 2 tygodnie i od 2 tygodni pojawił się taki problem. Poczekam, aż się zaleczą dłonie i jeszcze raz spróbuje, tylko bez wycinania skórek. Przyzwyczajenie robi swoje, a paznokcie hybrydowe, to super wygoda. Jeśli to wina semilac,a, to strasznie się zawiodłam na tej firmie, ponieważ wszystkie akcesoria i lakiery mam właśnie z tej firmy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uzywam semilaca juz bardzo długo.Pojawiły się pęcherzyki wokół paznokci, swedzialo niemiłosiernie ale jakoś przetrwalam.Zmieniałam hybryde co dwa trzy tygodnie bo przyzwyczajenie było silniejsze...Dwa miesiące temu zdecydowałam że robię przerwę.Jednak stan moich paznokci był straszny!! Kruche,łamliwe i....onycholiza!!Dramat wygląda jak grzybica! Dermatolog skierowała mnie na badanie mikrobiologiczne jednak na wynik czeka sie około 2 tygodnie.Ja już nie wyrabiam !!Co zastosowac na onycholize?!! Chce mi się wyć!! Pomocy😢

    OdpowiedzUsuń
  22. ja dziś również dostalam uczulenia,wczoraj zrobiłam paznokcie z baza i topem firmy semilac a tu proszę, rano poczułam jakies swędzenie i szybko zdjełam hybryde. Zastanawiałam się czy to od Semilaca czy od kolorów z Cosmetics Zone , ale raczej Semilac.
    JESTEM ZAWIEDZIONA...

    OdpowiedzUsuń
  23. Witajcie. Używam Semilaka od ponad roku,byłam zadowolona ale ostatnio skończyła mi się baza i kupiłam z neonail. Masakra :'( moje palce wyglądają jak bym miała jakąś grzybica. Opuszki sa twarde A całe palce pochłonięty małymi kostkami z wodą,boli strasznie. I co lepsze odrywa mi się skóra od paznokci.Co najlepsze żeby wyleczyć bez wychodzenia z domu. Pomozcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Miałam podobny problem. Uczulił mnie Semilac, a później również inne hybrydy, takie jak np. Chiodo. Do tego stopnia, że nie mogę wdychać oparów, nie mówiąc nawet o zrobieniu komuś paznokci... Na świąd, stosowałam krem Pudroderm a do natłuszczenia bazę emoliencyjną (olejek) z Ziaji. Podobno pomaga też olejek z drzewa herbacianego. Hybrydy to straszna chemia u lepiej ich unikać o czym musiałam niestety, przekonać się - dosłownie - na własnej skórze. Pozdrawiam. :)

      Usuń
  24. Mam dokladnie ten sam problem.. Od stycznia uzywam kosmetykow marki Semillac . Miesiąc temu jak.robilam pazurki pojawila sie opuchlizna , świąd oraz pcherzyki wypelnione woda ktore popekaly a w rezultacie skora zrobila sie popekana i szorstka. Przed wczoraj wykonalam znowu manicure hybrydowy , "efekt" ten sam...

    OdpowiedzUsuń
  25. Hej, ja również używam od 2 miesięcy Semilaca i od kilku dni zmagam się z tym co opisujecie .. bolące okropnie opuszki .. ropny stan opuszków ... w końcu zorientowałam się, że to od hybrydy natychmiast ją ściągnęłam. Pije teraz codziennie wapno, palce moczę w szarym mydle i rumianku. Ogólnie od 2 tyg również zmagam się z grypą (zakażenie górnych i dolnych dróg oddechowych) nie mogę normalnie oddychać i nie mogę się z tego wyleczyć ... dostaje antybiotyk lekarstwa i nic w sumie nie pomaga ... teraz zastanawiam się czy moja choroba nie jest również spowodowana tym uczuleniem? Oczywiście nie poddam się bo wydałam kupę kasy na te hybrydy, czekam aż wyleczę swoje paznokcie i będę robić próbę . Muszę dowiedzieć się co dokładnie mnie uczula... :/

    OdpowiedzUsuń
  26. Używam od ponad pół roku bazy semilaca hardi, kolorów chiodo a od niedawna również neonail i topu neonail. Od 4 pomalowan mam uczulenie które na początku wydawało się być niewinne. Zaczęło się od szkód pod paznokciem sucha żółta skóra lekko pękająca z każdym kolejnym pomalowaniem zaczęło się to zwiększać aż do teraz ! Teraz na moich placach jest mnóstwo ogromnych krostek są opuchniete nie mówiąc już u skórze pod paznokciem która jest twarda jak skala schodzi platami i okropnie boli. Zaczęłam używać olejku z drzewa herbacianego poprawy są ale bardzo małe. Jeżeli macie podobny pr9vlem zrobić sobie domowy test alergiczny. Należycie sobie po kropelce wszystkiego na rękę i zostaniecie na 15min. Uwaga !!! Po 15 min a właściwie sekundach wyskoczyły mi krostki po acetonie! Po życiu wszystkiego po 15 min nir miałam zaczerwienienie nigdzie prócz acetonu tylko trochę siedziało. Robiłam to wiecxorem a kiedy wystalam rano to w miejscu po bazie semilaca hardi i tobie oraz kolorze neonail była ogromna czerwona kropka jakby mnie komar mutant ugryzł . Wnioski same wyciągnijcie. JesczE muszę sprawdzić produkty chiodo

    OdpowiedzUsuń
  27. Dlaczego ju nie piszesz? :( brakuje nam ciebie

    OdpowiedzUsuń
  28. Używałam Semilaca od pół roku.
    Po 5 miesiacach zaczela schodzić mi skór wokol paznokci, były opuchniete, pojawił się świąd.
    Ale tylko na lewej rece
    Na prawej nie ma żadnego śladu
    Moja kolezanka robi od roku i jej nic
    A w tym tyg na dwoch palcach pojawila sie kkrew.Dobrze ze je w pore zdjęlam.
    Mam jakies masci na uczulenie jak narazie 3 palce powrocily zostal tylko kciuk i wskazujacy
    Za 3 miesiace zrobie znowu.
    Zaczelam uzywac oliwki i zmienilam aceton byc moze to od tego :)

    OdpowiedzUsuń
  29. mnie też większość tych popularniejszych hybryd uczula, dopiero jak testowałam od koleżanki hybrydy effective nails wszystko było w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  30. Mnie uczuliła hybryda z neonail. Koleżanka poleciła mi lakiery z procosmetics, które podobno nie uczulają. Spróbowałam z duszą na ramieniu (kupiłam na promocji, bazę, top i jeden kolor) ale ku mojemu zdziwieniu faktycznie po uczuleniu nie ma śladu. Także, polecam wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Niestety i u mnie ten sam efekt...spuchniete palce,niemilosierne swedzenie po Semilacu..Znacie firme,ktora jest rownie dobra jakosciowo,ale Was nie uczula po dluzszym stosowaniu?

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam, szukając wypowiedzi na temat uczuleń na hybrydy trafiłam na tę stronę. Chciałam się podzielić swoimi doświadczeniami na temat lakierów hybrydowych. W ubiegłym roku zastosowałam SEMILAC który bardzo mnie uczulił na początku swędzi skóra przy skórkach po 3 dniach już miałam pęcherze z wodą , potem schodziła skóra i było leczenie sterydami pół toku u dermatologa , myślałam że to może wina bazy innej firmy i postanowiłam wypróbować z inną bazą na stopach, masakra wieczorem zdejmowała bo swędzenie było nie do wytrzymania. Po wyleczeniu postanowiłam wypróbować NEONAILS objawy te same swędzenie uczulenie , zdjęłam następnego dnia, skład ten sam co semilac też zawiera formaldehyd. Następny był Świtezianka nie uczula ! Kolejny Chiodo nie uczula! NEONAILS 3 w 1 też Uczula!!! Teraz kolejny do przetestowania zamawiam SHELLAC nie zawiera formaldehydu więc nie powinien uczulać, sprawdzę.

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam. U mnie również wystąpiło uczulenie na hybrydę. Stosowałam semilaca na zmianę z indigo. Tak jak piszecie pęcherze z wodą, schodząca skóra, ranki. Na szczęście nic poza tym. Paznokcie mi oszczędziło. Byłam u dermatologa i dostałam tabletki na alergie, krem na pęcherze i otwarte ranki na dzień oraz maść na noc. Męczyłam się 3 tygodnie domowymi sposobami dzięki lekom po 3-4 dniach moje ręce zaczęły normalnie wyglądać. Obecnie minęło może 2-3 tyg od zniknięcia uczulenia została przesuszona skóra skłonna do podrażnień. O hybrydzie nawet nie myślę. Z ciekawości zrobiłam sobie u nóg ale czuję, że skończy się tak samo jak na dłoniach, więc szybko ją zciągnę. Mam do was pytanko dziewczyny. Uczulenie pojawia się wam na hybrydę, ale czy któraś z was próbowała zrobić sobie akryle?

    OdpowiedzUsuń
  34. A próbowałyście lakierów hybrydowych effective nails??? mnie jedynie one nie uczulają. I teraz testuję ich nowe kolorki Porcelain i Princess :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Odpuściłam sobie hybrydy - przeszłam na zwykłe lakiery.Uczulały mnie też kremy do rąk, musiałam długo dobierać odpowiedni. W końcu skończyło się na uzdatnieniu wody kranowej filtrem z systemem kdf - dzięki temu nie muszę już martwić się o to czy kremy mnie uczulą czy nie uczulą.

    OdpowiedzUsuń
  36. Bunny, wróć do nas, napisz cokolwiek, brakuje cię w blogosferze :(

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja mam bardzo często reakcje alergiczne i oczywiście lakiery z semilaca mnie nie oszczędziły.
    Z pomogą dermatologa udało mi się złagodzić objawy. Szkoda, bo semilac ma bardzo ładne kolory

    OdpowiedzUsuń
  38. Niestety dołączam do grona Pań z tym problemem. Odchodzące paznokcie,swędzenie i wstyd towarzyszyły mi dość długo. Dlaczego wstyd? Mimo, że bardzo dbam o dłonie to walka z uczulenie była okropna. Paznokcie wyglądały obrzydliwie do tego stopnia, że nie wyciągałam ich z kieszeni. Pozdrawiam Similac i Waszą troskę o klienta ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. uczulenie masakra :( swędzące i zaczerwienione dłonie, do tego słabe skórki. przynajmniej sama miałam takie objawy. ale uwielbiam hybrydy i stwierdziłam, że na pewno znajde odpowiednie dla mnie. Używam teraz lakierów effective nails i jestem bardzo zadowolona, wgl mnie nie uczulają i są lepsze jakościowo od poprzednich.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja mam na większość hybryd uczulenie ale na akryl w ogóle, zastanawiałam się czy tytany uczulają?

    OdpowiedzUsuń
  41. Hybryd uważam od ponad roku. Zero reakcji uczuleniowej. Dostałam w prezencie zestaw przepięknych kolorow plus bazę similac. Niestety długo nie nacieszyłam się pięknymi paznokciami.po 2 dniach opuszki palców spuchły, wyskoczyło mnóstwo pęcherzyków bolesnych,swarzących i pękających. Natychmiast usunęłam hybrydy. Mam nadzieje że objawy szybko miną. Szkoda że tak rewelacyjna paleta barw tak boli:(

    OdpowiedzUsuń
  42. Hej dziewczyny, mnie natomiast uczulil jakiś produkt z neonails. Hybrydy robię od lutego, od około miesiąca pojawiły się swędzenie pęcherzyki. Na nogach przez to, że pilnowałam hybrydy i pył osiadł na nogach i chyba przypadkowo go wstarlam, to pojawiły się dosyć duże czerwone pełne Christie plamy. Postanowiłam nie pilowac, tylko acetonem i potem pilowanie i co chwila mycie rąk z pyłu, dosłownie po każdym palcu. Nałożyłam lakier termiczny neonails i od 5 dni żadnego pęcherza, ani swędzenie. Zobaczę jak kolejnehybrydy, bo zmieniłam top na Pierre..... Mam niestety nadal twarde skórki, od dwóch dni używam olejku herbacianego. Jeśli po kolejnym użyciu neonails nie będzie uczenia, które do tej pory wyszło mi trzy razy po nałożeniu hybrydy, stwierdzenie że to albo top. Albo wtarty wskore pył po spilowaniu mnie uczula. Jest napisane akurat na neonails że nie może mieć kontaktu ze skórą.

    OdpowiedzUsuń
  43. U mnie również wystąpiła uczulenie, ale na neonail.pl.

    OdpowiedzUsuń
  44. Od ponad roku robię sobie hybrydy. Jakos 2/3 tyg temu mnie uczuliły. Kolory mam z dwóch firm, bazę i top z semilaca. Tak czy inaczej palce mam straszne, bolą, ropieją i nie chcą soę zagoić.

    OdpowiedzUsuń
  45. Używałam semilaca 3 miesiące i też dopadło mnie uczulenie. :(
    Będę testować inne...

    OdpowiedzUsuń

Komentarze są moderowane, wyświetlą się po mojej akceptacji.
Nie udzielam porad fryzjerskich!
Będzie mi miło, jeśli się podpiszesz.

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny ;*